Banca de Stat a Indiei (SBI) a venit cu o nouă regulă pentru a evita tranzacțiile frauduloase la ATM-uri. Acum, clienții băncii vor trebui să introducă o parolă unică (One Time Password – OTP) în timp ce retrag numerar de la bancomate pentru a finaliza tranzacția. Acest lucru este valabil pentru persoanele care retrag 10.000 de rupii sau mai mult într-o singură tranzacție la bancomatele SBI, ca măsură suplimentară de protecție împotriva fraudei, relatează IndiaToday.
Sistemul a fost anunțat încă din 2019
SBI a anunțat încă din decembrie 2019 că această facilitate va fi aplicabilă de la 1 ianuarie 2020 în toate bancomatele sale. „Prezentarea sistemului de retragere de numerar bazat pe OTP va ajuta să vă protejați de tranzacțiile neautorizate în ATM-uri. Acest nou sistem de protecție va fi aplicabil de la 1 ianuarie 2020 la toate bancomatele SBI”, anunța pe Twitter cea mai mare bancă din India.
Ce este OTP
SBI a informat în permanență publicul, prin intermediul rețelelor sociale și al altor platforme, cu privire la fraudele care se pot comite prin bancomate.
OTP este un număr din patru cifre, generat de sistem, care ajunge la numărul de telefon mobil al clientului și este valabil pentru o singură tranzacție.
Sistemul OTP este disponibil 24 de ore din 24
SBI lansase inițial această facilitate pentru tranzacțiile efectuate între orele 8.00- 20.00 Cu toate acestea, începând din septembrie 2020, sistemul OTP este disponibil 24 de ore din 24.„Tranzacțiile voastre la ATM-urile SBI sunt acum mai sigure ca niciodată. SBI extinde facilitatea de retragere de numerar bazată pe OTP la 24 din 24 pentru o sumă de 10.000 rupii și peste începând cu 18.09.2020”, anunța pe Twitter SBI.