Se schimbă regulile la ITP. Vor fi eliminate treptat până în 2025. Ce șoferi sunt vizați

masini, soferi

SURSA FOTO: Dreamstime

De ce inspecțiile tehnice periodice au devenit atât de scumpe? Autocolantele de inspecție tehnică periodică, denumite colocvial în Canada „autocolante galbene”, vor continua să fie utilizate în cadrul noului program DriveON, dar nu vor folosi documentație pe hârtie și nu vor fi perforate manual pentru a indica data de expirare.

Noile autocolante galbene vor fi tipărite digital cu datele necesare și vor include coduri QR care pot fi scanate.

„DriveON” a luat locul programului de testare a emisiilor Drive Clean

Dar, în ultima vreme, costurile inspecției tehnice periodice au crescut foarte mult mai ales în provincia Ontario.

„DriveON” a luat locul programului de testare a emisiilor Drive Clean pentru vehiculele cu motor diesel cu o greutate brută înregistrată de peste 4.500 kg.

Recent, Ministerul Transporturilor din Ontario a extins DriveON pentru a include ceea ce sunt cunoscute ca „stații de inspecție tehnică a vehiculelor cu motor” (MVIS) – acele facilități autorizate de stat pentru a efectua inspecția tehnică a vehiculelor din afara statului, potrivit TheStar.

Stațiile de inspecție tehnică a vehiculelor cu motor vor fi eliminate până în 2025

MVIS-urile vor fi eliminate treptat până în 2025, pentru a fi înlocuite cu „centre de inspecție a vehiculelor” (VIC).

Instalațiile care efectuează numai inspecții pentru sarcini ușoare se vor putea înscrie în octombrie, iar inspecțiile tradiționale ale certificatului de siguranță MVIS se vor încheia după 31 decembrie.

Informațiile și măsurătorile detaliate despre vehicul trebuie introduse în tabletă. și trebuie făcute fotografii cu exteriorul vehiculului, eticheta de conformitate CMVSS (Canada Motor Vehicle Safety Standards), grupul de instrumente (dacă este cazul) și echipamentele de măsurare, precum componentele de frână, în timpul procesului de inspecție.

De asemenea, tehnicienii trebuie să conecteze tableta la conectorul de legătură de date al vehiculelor echipate astfel, chiar dacă testarea emisiilor nu face parte din program.

Mai mult, în orice moment, sistemul DriveON poate solicita audituri, care pot fi orice: de la simple clarificări cu privire la un anumit detaliu, până la un chat video complet cu tehnicianul, în care se solicită furnizarea unor fotografii, videoclipuri, sau informații.

Integrarea inspecției emisiilor

MTO va integra inspecțiile privind emisiile vehiculelor diesel grele în inspecțiile tehnice ale vehiculelor comerciale. Criteriile de inspecție vor continua să se alinieze la standardele Codului național de siguranță, pe lângă includerea cerințelor de inspecție a emisiilor din Ontario.

Stațiile interesate să presteze servicii de inspecție vor avea posibilitatea de a încheia un acord contractual de servicii cu ministerul.

Model contractual

Programul Motor Vehicle Inspection Station (MVIS) va fi un model contractual.

Programul de inspecție a vehiculelor va trece la un contract multianual între minister și stațiile de service/garajele care oferă certificate de inspecție a emisiilor, certificate standard de siguranță (SSC), certificate de inspecție periodică obligatorie a vehiculelor comerciale (PMCVI) și certificate de inspecție structurală (SIC).

Rezultatele inspecțiilor vor fi colectate, iar certificatul va fi eliberat în format digital, simplificând procesul și oferind date mai solide de inspecție de siguranță.