Reorganizare începută la Senat
Preşedintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean, a anunțat o reorganizare la Senat. Procesul urmează să fie finalizat în jurul datei de 17 mai. El a precizat că până în prezent au plecat 25 sau 27 persoane, plecări voluntare.
Abrudean a declarat că se așteaptă la alte plecări în perioada următoare, ca urmare a implementării noului sistem. El a precizat că unii angajați ar putea decide să părăsească Senatul din cauza programului strict de monitorizare, lucru pe care l-a considerat normal.
„Au plecat până în prezent un număr de persoane, nu mai reţin exact, 25-27, ceva de genul, cred că încă mai sunt în curs de derulare proceduri de plecare, iar în rest, ceilalţi vor participa, conform metodologiei, la concursuri”, a arătat Abrudean.
Ce se întâmplă cu cei suspendați din funcție
În ceea ce privește cei suspendați din funcție, „nu pot fi eliminaţi sau obligaţi să se întoarcă pe perioada suspendării de drept”. Mircea Abrudean a menționat că au avut loc discuții cu unii dintre ei și că unii ar dori să se întoarcă mai repede, ceea ce ar fi benefic.
În cazul comisiilor care rămân fără personal, s-au căutat soluții punctuale pentru a nu afecta activitatea. Totuși, a subliniat că unele comisii sunt provizorii și au activitate redusă, în timp ce altele, cu volum mare de muncă, necesită mai mult personal – conform memorandumului aprobat în ianuarie.
„Au fost discuţii cu unii dintre ei. Înţeleg că unii doresc să se întoarcă mai repede, cu atât mai bine. Acolo unde există situaţii punctuale, de comisii care rămân fără oameni, sigur că se găsesc soluţii punctuale, în aşa fel încât comisiile să-şi desfăşoare activitatea conform calendarului.
Dar să nu uităm că există comisii provizorii, cu o activitate variabilă, nu foarte încărcate, şi există comisii, într-adevăr, care au foarte mult de lucru şi unde se justifică un număr mai mare de personal. Dar aşa cum a fost aprobat în memorandumul iniţial din ianuarie”, a spus el.
Cabinetele membrilor Biroului Permanent ar putea să păstreze doi angajați cu contracte nedeterminate – fie cei care vin și pleacă odată cu demnitarul, fie personal existent, pentru a menține memoria instituțională.
„E o chestiune care vine oarecum în folosul angajaţilor, pentru că păstrezi pe cineva din interior, nu aduci pe cineva de afară, pe care îl angajezi pe o perioadă nedeterminată”, a explicat Mircea Abrudean.

Schimbări și la Camera Deputaților
Pe de altă parte, Ciprian Șerban, președintele Camerei Deputaților, a declarat că a propus ca deputații care nu participă fizic la ședințe să nu mai primească diurnă. A explicat că, în prezent, deputații absenți la ședințe pierd 5% din indemnizație pentru fiecare absență, dar încă primesc diurna dacă participă online.
„Analizăm. Dacă calculăm 5% la fiecare ședință, calculați dumneavoastră. O să vedeți că într-o lună de zile, dacă absentezi la ședințele toate ședințele pe care le avem, e posibil să nu-ți încaseze indemnizația. Aici mai este discuțiile pe care am avut-o astăzi.
În acest moment noi avem o măsură pecuniară de 5% din indemnizație, însă nu face nimeni trimitere sau referire la diurnă, diurnă pe care ei o încasează în prezent dacă sunt conectați online, online ești prezent”, a spus Șerban.
El a propus ca cei care votează online să continue să primească indemnizația, dar fără drept la diurnă, și a anunțat că a demarat procedurile necesare pentru a implementa această modificare.
„Cei conectați online își vor ridica indemnizația dacă exercită, votul online dar nu vor putea lua această diurnă. Tocmai de aceea propun să nu mai încaseze diurnă cei care nu au prezență fizică. Astăzi am avut ocazia, încep demersurile pentru acest lucru”, a spus acesta.