Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, informează că a semnat contractul privind studiul de fezabilitate pentru semaforizare inteligentă în Bucureşti. Valoarea acestuia este de aproximativ un milion de euro.
Nicuşor Dan, anunț despre semafoarele inteligente
Potrivit edilului, studiul va arăta cât costă implementarea proiectului. Trebuie menționat că municipalitatea va obține şapte milioane de euro prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Primarul general a oferit mai multe informații într-o conferință de presă. Acesta a susținut că, fără să avem niciun studiu economic, costul estimativ ar putea fi de 100 – 150 de milioane de euro pentru 500 de intersecţii în Bucureşti.
„De la PNRR avem şapte milioane de euro. (…) Studiul de fezabilitate costă cam un milion de euro. Din studiul de fezabilitate o să rezulte cât o să coste implementarea efectivă. (…) Fără să avem niciun studiu economic, ne gândim la 100 – 150 de milioane de euro pentru (…) 500 de intersecţii în Bucureşti”, a afirmat Nicuşor Dan.
Întregul sistem de semaforizare inteligentă ar putea fi finalizat peste trei – patru ani
De asemenea, edilul a estimat că întregul sistem de semaforizare inteligentă ar putea fi finalizat peste trei – patru ani. Potrivit explicațiilor oferite de el, studiul de fezabilitate şi implementarea ulterioară a proiectului presupun patru etape.
Prima etapă este a face nişte „culoare verzi”. A doua etapă este o evaluare a hardului şi a softului, iar a treia etapă vizează intersecţiile.
„Şi studiul de fezabilitate şi implementarea ulterioară a proiectului presupun patru etape. Prima etapă este a face nişte culoare verzi, să le spunem, linie verde, pe cinci ieşiri majore din Bucureşti, câte una pe fiecare sector, mai puţin Sectorul 3. (…) Este vorba despre Calea Griviţei, Bucureştii Noi pentru Sectorul 1, Moşilor, Colentina pentru Sectorul 2, Şoseaua Berceni pentru Sectorul 4, Calea Rahovei, Alexandriei pentru Sectorul 5 şi, bineînţeles, Iuliu Maniu pentru Sectorul 6
A doua etapă este o evaluare a hardului şi a softului de care noi dispunem, pentru ca să vedem care sunt achiziţiile şi îmbunătăţirile pe care le facem pentru sistemul central, după care a treia etapă vizează intersecţiile. (…) Deci, în prima etapă, sunt 85 de intersecţii”, a mai spus primarul general.
A treia fază vizează aproximativ 200 de intersecţii
Potrivit acestuia, a treia fază vizează aproximativ 200 de intersecţii. Teoretic, acestea sunt conectate la sistemul centralizat, dar au toate diferite probleme, spune edilul.
A patra etapă este reprezentată de conectarea altor 200 de intersecţii la sistemul centralizat.
Sectorul 3 nu a colaborat, deoarece nu s-a încadrat în termenul de depunere a acordului
Nicuşor Dan a susţinut și că Sectorul 3 nu a colaborat, deoarece nu s-a încadrat în termenul foarte scurt de depunere a acordului parteneriat. În schimb, Sectoarele 1, 2, 4, 5 şi 6 au colaborat, spune el.
Astfel, există un protocol și o finanţare pe PNRR, pe principiul „primul venit, primul servit”.
„Sectoarele 1, 2, 4, 5 şi 6 au colaborat, adică, avem un protocol, este o finanţare pe PNRR, pe principiul primul venit, primul servit. A fost un termen foarte, foarte scurt, în care s-au putut depune acordurile de parteneriat”, a conchis Nicușor Dan.