„Este în curs de semnare contractul de finanţare pentru un alt proiect cu impact pentru cetăţeni, respectiv: hub-uri de servicii, moduri de furnizare de servicii electronice dezvoltat la nivelul Ministerului Afacerilor Interne având ca obiectiv consolidarea, securizarea şi creşterea disponibilităţii accesului la serviciile, informaţiile, datele pe care structurile MAI le oferă cetăţenilor, mediului guvernamental şi mediului privat, respectiv aplicaţiile pentru eliberarea documentelor şi plata online a taxelor aferente în vederea obţinerii a patru documente extrem de necesare vieţii şi activităţii noastre de zi cu zi şi aici mă refer la: cartea de identitate, permisul de conducere, paşaportul şi înmatricularea auto.”, a precizat Alexandru Petrescu.
De asemenea, ministrul Comunicaţiilor a anunţat lansarea unui număr unic unde atât persoanele fizice, cât şi cele juridice şi IMM-urile pot raporta incidentele de securitate cibernetică. Cetăţenii şi instituţiile publice vor putea apela la 1911 pentru asistenţă.
„Aş vrea să vă mai anunţ un proiect extrem de important, ce va avea ca zi de lansare data de 2 mai. Este o altă veste bună pentru români pe o zonă ce ţine de securitatea cibernetică. După cum am menţionat vom lansa prin Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică un număr unic. 1911, apelat din toate reţelele, la care vor putea fi raportate toate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice şi de către instituţiile publice, oferindu-se prin call-center, o asistenţă primară şi consiliere pentru siagnosticare şi remediere. Vă încurajez de altfel să testaţi acest serviciu care este în verificări. Este 1911!”, a anunţat ministrul Comunicaţiilor, Alexandru Petrescu.