Dar, ţinând cont de revenirea economiei şi de scăderea uşoară a preţului la benzină în SUA, rămâne de văzut dacă tendinţa de cumpărare a autovehiculelor cu consum redus de carburanţi va continua.
General Motors a fost primul producător american care a vândut pe piaţa internă peste un milion de maşini care ajung la peste 12,75 kpl pe baza testelor Agenţiei de Protecţie a Mediului din SUA (EPA). „Investiţiile noastre în trenuri de rulare avansate îşi arată în mod evident roadele, şi autovehiculele noastre de clasă mică rezonează cu clienţii“, a declarat recent Mark Ruess, preşedintele GM North America.
La un alt mare producător auto din SUA, Ford, vânzările de maşini Focus, eficiente din punct de vedere al consumului de carburanţi, au crescut cu 40% în 2012 şi noul lor vehicul hibrid, C-Max, se vinde în continuare într-un ritm superior oricărui alt hibrid din industrie.
În 2012, preşedintele Obama a anunţat un nou Standard CAFE (Corporate Average Fuel Economy) de 23,17 kpl pentru economia de carburanţi. Standardul impune ca până în 2025 media de consum pe întreaga flotă auto a SUA să ajungă la 23,17 kpl şi oferă cadrul legal necesar atingerii acestui scop. Noul Standard CAFE se aplică maşinilor produse între 2017 şi 2025 şi va dubla eficienţa flotei auto a SUA comparativ cu nivelul de eficientă a consumului din 2008.