Cerere record pentru Cartea Electronică de Identitate
În doar câteva ore din prima zi în care Cartea Electronică de Identitate (CEI) a devenit disponibilă pentru cetățenii cu domiciliul în București, toate programările disponibile prin platforma HUB a MAI – https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/ pentru luna aprilie au fost ocupate de cetățenii care doresc noul document de identitate.
Ba mai mult, pentru luna mai au rămas disponibile doar câteva intervale orare în a doua jumătate a lunii.
Având în vedere interesul major manifestat pentru Cartea Electronică de Identitate, Ministerul Afacerilor Interne și autoritățile publice locale au început demersurile pentru suplimentarea numărului de ghișee de preluare a cererilor și, inclusiv, a locurilor disponibile pentru programare.
După finalizarea activităților tehnice pentru extinderea emiterii Cărții Electronice de Identitate la nivel național, cetățeanul va putea opta între a solicita o Carte Electronică de Identitate sau a solicita o Carte de Identitate Simplă care nu va conține suport de stocare electronic (cip) și care va fi pusă în circulație în ultima decadă a lunii mai 2025.
Prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit, cu o condiție
Reamintim că prima Carte Electronică de Identitate se eliberează gratuit pentru cetățenii români începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ulterior, pentru solicitarea eliberării altei Cărți Electronice de Identitate, cetățeanul va achita o taxă în valoare de 67 de lei.
Pentru eliberarea Cărții de Identitate Simple (CIS) solicitantul va achita o taxă în valoare 38 de lei.
Principalele beneficii ale CEI
- Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene.
- Elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării și a furtului de identitate.
- Posibilitatea utilizării ca document de călătorie.
- Acces facil la servicii electronice și posibilitatea utilizării pentru semnătura electronica.
Buletinul electronic va conține pe față:
- Numele țării care îl emite
- Tipul documentului
- Numele și prenumele
- Sexul (F sau M)
- Cetățenia
- Data nașterii
- CNP-ul
- Numărul documentului
- Data expirării
- Semnătura titularului
- Poză cu fața titularului
Pe spate vor fi:
- Data emiterii și instituția care l-a emis
- O zonă cu date care pot fi citite automat
- Cipul