A început înregistrarea în SIIEASC

În ceea ce privește actele de stare civilă stocate în arhiva electronică, Ministerul Afacerilor Interne a precizat că au fost validate 13.069 de acte de stare civilă, dintre care 12.252 sunt acte de naștere, 370 sunt acte de deces și 447 sunt acte de căsătorie.

„Având în vedere activitatea de stare civilă realizată în format digital de către ofiţerii de stare civilă prin intermediul Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC la nivelul anumitor unităţi administrativ-teritoriale din judeţele Arad, Bihor, Călăraşi, Cluj, Constanţa, Dâmboviţa, Gorj, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Prahova, Sibiu, Teleorman şi Timiş, la Sistemul Informatic, în scopul furnizării serviciilor către cetăţeni, vă comunicăm următoarele informaţii statistice:

– 1.474 evenimente de stare civilă au fost înregistrate, dintre care 604 privind evenimentul de viaţă naştere şi 870 privind evenimentul de viată deces;

– 927 certificate de naştere au fost eliberate, dintre care 788 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 139 în format digital (Timiş – 99, Sibiu – 28 şi Bihor – 3) ;

– 907 certificate de deces au fost eliberate, dintre care 877 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 30 în format digital;”, arată comunicatul de presă al MAI.

În ceea ce priveşte actele de stare civilă stocate în arhiva electronică precizăm că au fost validate 13.069 acte de stare civilă dintre care 12.252 acte de naştere,  370 acte de deces şi 447 acte de căsătorie.

 CNP care conţine codul unic 70

Referitor la codul numeric personal (CNP) care conține codul unic 70, în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) au fost generate 688 de astfel de coduri.

Ministerul Afacerilor Interne reamintește că evenimentele de viață, precum nașterea și decesul, se înregistrează doar în format digital. Eliberarea certificatelor de naștere sau deces se realizează în format digital, iar la cererea titularului sau a aparținătorului, și în format fizic, printat pe un formular securizat.

Extinderea Sistemului Informatic Integrat se desfășoară etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unități administrativ-teritoriale. În acest moment, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv online cetățenilor nu este încă accesibilă.

În prezent, pentru a obține un certificat de stare civilă, fie de naștere, fie de deces, persoana trebuie să se deplaseze la oficiul de stare civilă pentru a depune documentele necesare, inclusiv cererea de eliberare a certificatului. Acesta poate fi eliberat atât în format digital, comunicat printr-o adresă de e-mail, cât și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului.

Finalizarea extinderii Sistemului Informatic Integrat la nivel național este prevăzută pentru data de 24 septembrie a acestui an, conform aceleași surse.