Progres semnificativ pe secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat că lucrările pe Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), care acoperă distanța dintre Pitești și Curtea de Argeș, progresează într-un ritm promițător.
Potrivit acestuia, constructorul italian Webuild a atins un progres fizic de 79% pe cei 30,35 km ai acestei secțiuni.
Cristian Pistol a mers personal pe șantier pentru a inspecta evoluția lucrărilor și a declarat că, dacă actualul ritm se menține, este posibilă deschiderea circulației pe primii 16 km din această secțiune, între Nodul Băiculești și Nodul Bascov, până la sfârșitul anului 2024, înainte de termenul contractual prevăzut pentru 2025.
„Lucrările avansează într-un ritm bun pe șantierul Secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești! Constructorul italian a ajuns la un progres fizic de 79% pe cei 30,35 km ai acestei secțiuni. Dacă se menține acest ritm, este posibilă deschiderea circulației pe primii 16 km, între Nodul Băiculești și Nodul Bascov, încă din acest an. (…)
Webuild are ocazia să demonstreze că este un constructor de top și să finalizeze lucrările pe această porțiune înainte de termenul contractual”, a transmis Cristian Pistol.
Declarația Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a confirmat la rândul său progresul realizat pe Secțiunea 5 a autostrăzii, menționând că aceasta este una dintre cele mai importante porțiuni ale Autostrăzii Sibiu-Pitești.
Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești este considerată una dintre cele mai complexe porțiuni din punct de vedere al infrastructurii rutiere din România, fiind un segment crucial pentru îmbunătățirea conectivității între sudul și nord-vestul țării, a mai spus ministrul.
El a subliniat că deschiderea circulației pe primii 16 km ar putea avea loc la finalul anului 2024, în condițiile în care lucrările avansează conform planificării.
„Progres bun pe Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești!
Din toți cei 30,35 km ai acestei secțiuni, cele mai avansate lucrări sunt pe primii 16 km, între Nodul Băiculești și Nodul Bascov, pe care circulația ar putea fi deschisă până la sfârșitul acestui an”, a declarat Sorin Grindeanu.
În schimb, cei din Asociaţia Pro Infrastructură nu sunt la fel de optimişti.
„Este clar: deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, nu vom avea nimic inaugurat în acest an.
La punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, sunt în șantier doar aproximativ jumătate din grinzile metalice necesare și doar câteva sunt complet asamblate și gata de instalat. În iunie primeam promisiunea că până la sfârșit de iulie le vedem pe toate. E septembrie. Evident, după grinzi urmează predalele, armarea, suprabetonarea, finisajele.
Motivul „mobilizării” la această structură este simplu: WeBuild este la cuțite cu CNAIR și MT pe disputele cu podul suspendat de la Brăila și nu are niciun chef sau interes, ba dimpotrivă, să facă vreo concesie ori o favoare statului român sau cetățenilor cu o inaugurare parțială (sau totală) înainte de termen”, spuneau, cu o zi înainte, cei din A.P.I.