Noua linie de tren va avea pe traseu un tunel de 4 kilometri și va fi nevoie de realizarea unui racord de 6,7 kilometri. De asemenea, trebuie făcute și lucrări de modernizare ale căii ferate pe traseele Mogoșoaia – Pajura – Balotești și Băneasa – Chitila
Potrivit proiectului, actuala gară, aflată în fața terminalului Sosiri, și cea nouă nu vor avea legătură una cu alta. În acest moment, legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni se face pe un traseu de 19 kilometri, dat în funcțiune în decembrie anul trecut.
1 miliard de lei pentru noua linie de tren
Un miliard de lei ar urma să coste noua legătură feroviară dintre Gara de Nord din București și Aeroportul din Otopeni. Linia de cale ferată care va duce la noul terminal al aerogării va avea peste 21 de kilometri, potrivit unui proiect realizat deja de CFR Infrastructură.
„Putem să facem aceste conexiuni feroviare dar trebuie să le facem cu cap. Dacă nu le facem cu cap, călătorii or să vină tot pe rutier. Pentru a avea frecvențe la 10-15 minute maxim trebuie să am linie dublă electrificată. Electrificată de ce? Pentru că ar trebui ca gara asta de la noul terminal să fie subterană astfel încât să avem o infrastructură de secol 21, să nu mai trebuiască să stăm pe linia simplă, cu trenuri Diesel, ci să avem o conexiune așa cum există în toate aeroporturile mari și foarte mari din lume.
Iar în al doilea rând ar trebui să fie o gara de trecere, nu una înfundată, adcă un capăt de linie, trenurile să poată să plece și să vină ușor fără să fie nevoie să schimbe locomotive, să facă transbordări sau mai știu eu ce”, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura, la Digi24.
România ar putea avea trenuri pe hidrogen
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă consideră că trenurile pe hidrogen sunt o tehnologie nouă și promițătoare și ar vrea ca România să testeze astfel de trenuri. Ministrul consideră că dezvoltarea acestei industrii ne-ar putea ajuta și va contribui la promovarea acestei tehnologii.
„Ne-ar putea ajuta şi să dezvoltăm o industrie şi cred că cel mai bine, dincolo de strategii, vorbe şi hârtii, este când o faci prin exemplu. O să folosesc o expresie: când vom vedea trenul pe hidrogen, când vom merge cu el şi vom vedea că este o tehnologie fezabilă şi în operare, cred că asta va contribui la promovarea acestei tehnologii”, a mai spus ministrul în cadrul unei conferințe, în martie.