Zborul comercial în spațiu ar putea să devina realitate începând de anul viitor. Dacă biletele pentru o astfel de aventură nu par a fi așa ieftine la o primă vedere, prețurile pălesc comparativ cu cele cerute de NASA pentru o noapte petrecută la bordul stației spațiale internaționale.
După mulți ani de așteptare, Virgin Galactic este aproape de a zbura turiștii în spațiu. Compania a zburat de două ori și spune că primii săi clienți ar putea ajunge în spațiu anul viitor.
O altă companie, Blue Origin, a fondatorului și directorului executiv Amazon, Jeff Bezos, speră să efectueze primul său test de zbor cu oameni anul acesta, deși nu a anunțat încă prețuri și nici nu a vândut bilete.
Reprezentanții Virgin Galactic spun că o călătorie la bordul navetei Virgin Galactic SpacesShip Two va costa în jur de 250 de mii de dolari. Vehiculul ar urma să fie lansat de la 12 mii de metri altitudine, atașat de un avion cargo special și ar urma să urce până la altitudinea de 80 de kilometri. Cei șase clienți prezenți la bordul navei vor putea astfel experimenta 5 minute de imponderabilitate.
Lista de așteptare pentru un astfel de zbor a fost deja umplută de 600 de persoane doritoare de o aventură unică.
Prețul cerut de Virgin Galactic pare chiar ieftin dacă îl comparăm cu tarifele percepute de NASA pentru o noapte la bordul stației spațiale internaționale. Dacă tariful pentru ședere pare mic, doar 35 de mii de euro, costul transportului până acolo este de 50 de milioane de dolari.
Virgin Galactic se așteaptă la o cerere mare din partea celor bogați. În timp ce finalizează faza de testare a navei spațiale în acest an, compania anticipează zboruri pentru 66 de clienți plătitori în 2020, peste 700 în 2021 și aproape 1.000 în anul următor. Până în 2023, când se așteaptă să zboare 1.562 de pasageri plătitori în cadrul a 270 de zboruri, preconizează să obțină venituri anuale de aproape 600 de milioane de dolari.