Se verifică neapărat la mașinile noi sau vechi. Șoferii trebuie să meargă toamna în service

mecanic motor masina reparatie service auto

SURSA FOTO: Freepik

Atenție, șoferi! Verificarea acestor aspecte în fiecare toamnă poate preveni probleme majore și vă poate salva de cheltuieli neplăcute. Nu lăsați pregătirea mașinii pe ultima sută de metri!

Mașina trebuie verificată mereu în sezonul rece

Pentru a evita probleme costisitoare, mașina trebuie verificată înainte de sezonul rece. Este recomandată o revizie generală. Iată ce fluide trebuie verificate toamna și care trebuie neapărat schimbate.

Experții sugerează ca șoferii să efectueze o revizie generală a mașinii în fiecare toamnă și primăvară. Aceasta reprezintă o verificare importantă înainte de venirea sezonului rece sau cald.

Cu această revizie, se verifică lichidele esențiale pentru buna funcționare a mașinii.

Fluidele esențiale care trebuie verificate toamna la orice mașină includ:

  • uleiul de motor,
  • antigelul,
  • lichidul de frână,
  • uleiul de transmisie,
  • lichidul de servodirecție,
  • freonul.

Acestea sunt cruciale pentru buna funcționare a vehiculului și siguranța șoferului. Deși majoritatea pot fi verificate de șofer, este recomandat ca mecanicul să le inspecteze în cadrul reviziei de toamnă.

Uleiul de motor este crucial pentru funcționarea corectă a motorului

Pe măsură ce uleiul îmbătrânește, eficiența sa scade, iar acest fluid lubrifiază componentele metalice ale motorului.

SURSA FOTO: Freepik

Verificarea uleiului ar trebui realizată regulat, folosind tija de măsurare, pentru a monitoriza nivelul, culoarea și vâscozitatea acestuia. Specialiștii recomandă înlocuirea uleiului după 10.000 – 15.000 de kilometri, sau anual, dacă nu s-a parcurs această distanță.

La fel de important este uleiul de transmisie, care lubrifiază componentele din cutia de viteze. Uleiul transmisiei nu se pierde decât în caz de scurgeri.

La mașina cu transmisie automată clasică, nivelul uleiului se verifică cu ajutorul unei joje și a unui bușon în compartimentul motor. Pentru alte tipuri de transmisii, verificarea trebuie făcută într-un atelier specializat. Uleiul transmisiei trebuie înlocuit conform recomandărilor producătorului, de obicei la fiecare 50.000 km sau la 3 ani.

Lichidul de frână este extrem de important pentru funcționarea sistemului de frânare. Fără acest fluid, frânele nu pot funcționa corect.

Este recomandat să verifici nivelul lichidului de frână la câteva luni. Ideal este să folosești o lanternă pentru a evita deschiderea capacului, care ar putea permite pătrunderea aerului și afectarea eficienței frânării. Înlocuirea lichidului de frână ar trebui făcută la fiecare 2 ani.

Pentru mașinile echipate cu sistem de asistență hidraulică, lichidul de servodirecție trebuie verificat periodic. Majoritatea vehiculelor moderne au servodirecție electrică. Nivelul lichidului se verifică folosind marcajele de pe vasul de expansiune. Recomandarea este să înlocuiești lichidul de servodirecție tot la fiecare 2 ani.

Antigelul (sau lichidul de răcire) este necesar pentru menținerea motorului la o temperatură optimă

Acest fluid circulă între motor și radiator, preluând căldura generată de combustie și lubrifiind sistemul de răcire și pompa de apă.

Este recomandat să verifici nivelul antigelului lunar, similar cu uleiul de motor. Este important să deschizi capacul doar atunci când motorul este rece pentru a evita riscul de arsuri cauzate de aburul fierbinte.

Înlocuirea antigelului se face de obicei la 2-3 ani, dar pentru tipurile SLLC (Super Long Life), schimbul poate fi făcut la 5 ani.

Freonul este esențial pentru sistemul de aer condiționat și climatizare al mașinii. Acest fluid este util nu doar vara, ci și în sezonul rece, deoarece împiedică formarea condensului pe geamuri.

Asigură-te că rezervorul de freon este umplut conform specificațiilor producătorului pentru a menține eficiența sistemului de climatizare.