OTP Bank a primit oferte de la Banca Transilvania şi Raiffeisen Bank

OTP Bank a primit două oferte semnificative pentru vânzarea afacerilor din România. Ele au venit de la două bănci importante pe plan național: Banca Transilvania şi Raiffeisen Bank. Cu toate acestea, potrivit unor surse din piață, citate de Profit.ro, favorita este Banca Transilvania. OTP Bank se află pe locul 10 în România, după active.

 

Aceleași surse anunță că OTP cere mai mulţi bani decât sunt dispuse cele două bănci concurente să ofere pentru această tranzacție.

Banca Transilvania este liderul pieţei din România. Raiffeisen Bank se poziționează pe locul 5 după active.

Aceleași surse anunță și că în cursă au fost și EximBank şi UniCredit. Cu toate acestea, ele s-au retras pe parcursul negocierilor. Tot astfel am aflat și că anunţarea tranzacţiei a fost întârziată de interesul Raiffeisen Bank.

OTP vinde pentru că nu se mai poate extinde

Discuțiile privind achiziția băncii din România de către grupul OTP pornesc de la o valoare inițială de 2,1 miliarde de lei. Acesta este echivalentul a aproximativ 420 de milioane de euro. OTP dorește să obțină un preț supraunitar pentru această bancă, ceea ce ar însemna un multiplu de evaluare de 1 sau chiar mai mare.

Pe de altă parte, potențialii cumpărători evaluează banca la un preț subunitar. Adică, un multiplu care ar putea varia între 0,8 și 0,9, în funcție de evaluarea riscului asumat. Astfel, există o diferență semnificativă de evaluare între părțile implicate în negocieri, anunța în septembrie, publicația Ziarul Financiar.

Grupul ungar OTP a achiziționat în trecut două bănci în România – RoBank și Millennium Bank. El a înregistrat o creștere organică pe piața locală. Cu toate acestea, grupul a anunțat că se retrage din piața românească, deoarece consideră că șansele de a mai cumpăra o altă bancă sunt foarte reduse în acest moment.

OTP a încercat inițial să crească prin achiziții, cumpărând Millennium Bank în 2014, dar nu a reușit să finalizeze achiziția Băncii Românești în 2018. Apoi, au încercat să crească organic, dar nu au atins obiectivul de a ajunge la o cotă de piață de 5% până în 2024, oprindu-se la sub 3% din active și aproximativ 4% din totalul creditelor acordate, potrivit Profit.ro.