Forbes Media LLC, faimoasă pentru urmărirea averilor miliardarilor din întreaga lume, vrea să afle cât valorează brandul său care are o istorie de 96 de ani, însă care a fost afectat de scăderea pieţei de publicitate în print şi de dezvoltarea presei online, scrie bloomberg.com
Salvarea stă în paginile revistei
Printre potenţialii cumpărători ai Forbes Media s-ar putea număra chiar miliardarii care apar în topurile publicate de revista Forbes, mai scrie bloomberg.com, care îl citează pe Stewart Pinkerton, autorul cărţii "The Fall of the House of Forbes", publicată în 2011.
citat de Mediafax.. Astfel, Forbes Media – care publică revista Forbes şi deţine platforma Forbes.com – a angajat Deutsche Bank AG pentru a examina posibilitatea unei tranzacţii, ca urmare a interesului arătat de persoane interesate să cumpere grupul al cărui sediu central este în New York, conform unui mesaj intern transmis angajaţilor Forbes de către Mike Perlis, Chief Executive Officer al companiei. Anunţul vine după ani de scădere a profiturilor companiei, perioadă în care familia Forbes – un pionier în businessul media – a încercat să îşi stabilizeze veniturile prin vânzarea unui pachet de acţiuni în 2006, prin strângerea de fonduri ca urmare a vânzării unor proprietăţi, inclusiv clădirea de birouri din Manhattan, şi prin concentrarea atenţiei în zona de media digitală. Citând surse apropiate companiei, bloomberg.com precizează că proprietarii Forbes Media urmăresc să atragă prin această tranzacţie o sumă de cel puţin 400 de milioane de dolari.Pe de altă parte, familia Forbes a primit pentru Forbes Media o ofertă de 400 de milioane de dolari, în anul 2004, din partea companiei de publishing Conde Nast Inc., pe care însă a respins-o considerând că suma nu este suficient de mare, conform volumului scrie de Pinkerton. Forbes Media a vândut un pachet minoritar de acţiuni în 2006 fondului de investiţii Elevation Partners, condus de Roger McNamee şi susţinut de Bono, liderul trupei U2. Grupul a plătit aproximativ 240 de milioane de dolari pe 45% din acţiunile Forbes, potrivit unor persoane apropiate tranzacţiei, citate de Bloomberg. În anul 2010, Mike Perlis a fost angajat să conducă Forbes Media, fiind prima persoană din afara familiei Forbes adusă la conducerea companiei. Potrivit lui Perlis, este de aşteptat ca în acest an Forbes Media să înregistreze cele mai bune rezultate financiare din ultimii şase ani, datorită operaţiunilor sale digitale, licenţelor Forbes şi evenimentelor derulate sub acest brand.