„Primele astfel de lucrări se vor realiza pe axul drumului şi vor consta în reconfigurarea zonei mediane a bulevardului Dimitrie Cantemir. Mai exact, pentru început, între sensurile de circulaţie va fi construit un scuar cu o lăţime de aproximativ un metru, ce va avea dublu rol.
Pe de-o parte, va separa fluxurile de trafic, iar pe de altă parte, va susţine fundaţiile noilor porţi de semnalizare, precum şi a celei de gabarit”, a anunțat Primăria Sectorului 4.
Pe timpul lucrărilor, traficul autovehiculelor la intrarea și în interiorul pasajului va fi restricționat parțial, pe una dintre cele două benzi de circulație, în ambele sensuri de mers.
Cum vor funcționa noile sisteme
Sistemele au fost proiectate de către specialişti ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră și avizate de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti.
Mai exact, este vorba despre:
- noi porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative de tip LED;
- noi porţi de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înfiinţare de noi scuaruri, benzi de circulaţie cu sisteme rezonatoare şi benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj), relatează Digi24.
„Concret, în ceea ce priveşte sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecţiei cu bulevardul Mărăşeşti, la aproximativ 160 de metri în faţa porţii de gabarit. Această construcţie va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălţimii maxime admise, precum şi lanţuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depăşire a gabaritului”, se arată în comunicatul transmis de Primăria Sectorului 4.
Prima poartă de presemnalizare va avea în componență camere video și senzori de înregistrare a depășirii de gabarit. Aceștia vor transmite informația către a doua poartă de presemnalizare, care va fi montată cu aproximativ 130 înaintea porții de gabarit.
Pe lângă semnele de limitare a înălțimii, poarta va avea panouri electrice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, dar și traseul pe care va trebui să-l urmeze pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj.
Sistemul va putea fi folosit și în situații de urgență
După primele două porți, va fi montată încă una, care va avea același scop. Aceasta va fi dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații în legătură cu depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, montată înaintea intrării în tunelul rutier.
„Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit.
În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue drumul şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă şoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit”, a mai transmis Primăria Sectorului 4.
La intrarea în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, asemănătoare celor deja descrise.
Sistemul electronic de panouri de avertizare şi semafoare ce va fi montat la cele două intrări în pasaj va putea fi folosit, de asemenea, în cazul unor eventuale situaţii de urgenţă apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundaţii, accidente etc).