La o privire mai atentă, cele 6 milioane de euro anunțate ca profit net după taxare, reprezintă un sfârșit al problemelor avute de Seat. Dacă luăm în calcul și pierderea de 66 de milioane înregistrată în 2014, rezultatul din 2015 este cu atât mai promițător. Doar că cele 6 milioane sunt aferente strict Seat SA, companie care nu include toate activitățile Seat, iar bilanțul prezentat nu respectă standardele internaționale IFRS ci pe cele spaniole. Ca să nu mai vorbim că marca a beneficiat și de rambursarea unor taxe colectate anterior de fiscul spaniol. În plus, profitul net nu este același lucru cu EBIT. Cum celelalte companii auto își anunță rezultatele conform IFRS, cifrele prezentate de Seat nu pot fi comparate cu cele ale altor entități similare.
Un calcul conform standardelor IFRS arată că, de fapt, profitul Seat este o „frumoasă” pierdere operațională de 10 milioane de euro, e drept, mai mică decât cea de 127 de milioane raportată în 2014.
În ciuda acestei raportări financiare cel puțin ciudate, Seat are mari șanse de a reveni, în viitor, la profit. Asta dacă SUV-ul Ateca, prezentat la Geneva, va fi bine primit de piață și dacă reducerea de costuri anunțată de oficialii companiei va fi dusă la bun sfârșit. La revenirea companiei va ajuta și viitorul SUV de mici dimensiuni anunțat de iberici pentru anul viitor.
Mai ulte detalii despre primul SUV Seat, Ateca, puteți găsi în Suplimentul Auto Capital care apare săptămâna viitoare împreună cu revista. Totodată veți putea afla toate detaliile despre cele mai noi modele de serie și concepte care, mai devreme sau mai târziu, vor ajunge și pe piața românească.