Seat redevine profitabilă în acest an, după reduceri de costuri

Seat, subsidiara spaniolă a Volkswagen, speră ca în acest an să revină pe profit, pentru prima dată din 2008, transmite Reuters.

Seat speră să rămână profitabilă cel puţin până în 2018, beneficiind de majorarea cererii pentru modelele noi şi restilizate. 

Reducerile de costuri şi majorarea vânzărilor pe segmentul premium au ajutat Seat să obţină un profit operaţional de 93 milioane de euro în primul semestru din acest an, de la 52 milioane de euro în perioada similară din 2015. Este cel mai bun rezultat semestrial obţinut vreodată de subsidiara Volkswagen din Spania. 

Noul Ateca, primul SUV Seat vândut anul acesta pe pieţele din Europa, va sprijini vânzările în semestrul doi, iar tendinţa va continua şi în 2017, datorită versiunilor restilizate ale modelelor Leon şi Ibiza şi a lansării SUV-ului Arona, a declarat şeful Seat, Luca de Meo, pentru Reuters. 

Ateca, ce concurează cu SUV-urile de la Renault şi Hyundai, a atras vara aceasta 21.000 de comenzi, a explicat Luca de Meo. Acesta a adăugat: "Jocul s-a schimbat complet pentru noi, suntem încrezători în profitabilitatea companiei. Dacă avem noroc şi nu se înregistrează declinuri pe pieţe, estimez că vom fi profitabili în următorii trei ani". 

Pierderile operaţionale ale Seat s-au atenuat anul trecut la zece milioane de euro, de la 127 milioane de euro în 2014. 

Luca De Meo a anunţat că Seat ar putea produce un automobil electric până în 2020, pe fondul creşterii cererii pentru acest tip de vehicule. 

În Spania, grupul german produce vehicule Seat la Martorell (Barcelona) – cea mai mare fabrică auto din Spania – şi automobile VW la uzina din Navarra. Grupul VW a investit în cele două fabrici aproximativ patru miliarde de euro (4,51 miliarde de dolari). 

Anul trecut, Seat a vândut 378.586 vehicule.

Departamentul american al Justiţiei evaluează mărimea amenzii pe care o poate impune Volkswagen AG din cauza scandalului emisiilor (Dieselgate), în aşa fel încât grupul german să evite falimentul, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. 

Reprezentanţii SUA şi cei ai Volkswagen încearcă să ajungă la un acord până în ianuarie, înainte de numirea unei noi administraţii în urma alegerilor şi de înlocuirea persoanelor care au supervizat ancheta, susţin sursele. 

AGERPRES