”În ultimii patru ani am înregistrat o creștere constantă a cifrei de afaceri, tendință care s-a menținut indiferent de contextul economic general. Pe fondul crizei economice actuale, consumatorii au devenit mai conștienți de valoarea banilor lor, fapt care s-a reflectat și în deciziile lor de cumpărare și de administrare a unor produse naturale de calitate superioară. În plus, de la an la an, crește numărul consumatorilor fideli de produse naturale”, a observat Andrei Costea, directorul general al Secom, un business de familie care a crescut anul trecut cu 40%, până la 5,2 mil. euro. Bucureștiul generează 35% din vânzările firmei.
Motorul de creștere? ”Am identificat o cerere constantă pe piață de produse naturale de calitate care să se adreseze celor mai diverse și mai complexe afecțiuni. Am răspuns acestei cereri cu soluții terapeutice naturale și personalizate, posibile doar prin creșterea gamei de produse naturale Secom cu peste 20% față de 2010”, explică Andrei Costea. Se impune precizarea că segmentul de parafarmaceutice cuprinde toată gama de suplimente nutritive: de la ceaiuri, siropuri, tincturi, vitamine și minerale până la capsule și tablete din plante, cu efecte terapeutice în diverse afecțiuni medicale.
Compania a ajuns la un portofoliu de 160 de produse, care acoperă aproape toate ariile terapeutice importante, vândute prin peste 3.000 de locații la nivel național – farmacii, magazine cu profil naturist -, ”iar lista canalelor de distribuție este în permanentă creștere”, ține să precizeze Costea.
Cum în ultimii cinci ani Secom și-a schimbat de mai multe ori sediul, ca urmare a creșterii echipei și a extinderii ariei de distribuție a produselor, compania s-a mutat recent în propriul sediu (1.000 mp), în zona Pipera – Tunari, construit de la zero. Investiția se ridică la valoarea de 1,5 mil. euro.
Mai departe, perspectivele rămân încurajatoare: ”Piața suplimentelor alimentare din România este departe de a-și atinge potențialul optim. Noi ne așteptăm să avem o creștere net superioară industriei în care activăm, de peste 50% față de 2011”, estimează șeful Secom, cu completarea că ”de la an la an, crește numărul consumatorilor români orientați spre un stil de viață mai sănătos și spre prevenirea și abordarea afecțiunilor dintr-o perspectivă naturistă”.
În România se consumă, anual, circa două cutii de vitamine pe cap de locuitor. Foarte departe de vânzările din Cehia, de exemplu, unde consumul este de zece cutii pe an, sau Polonia – 20 de cutii.
În total, peste 80 de firme își împart o piață românească de distribuție a suplimentelor nutritive estimată la corca 200 mil. de euro. Piaţa ar urma să se dubleze în următorii cinci ani.