Secretarul de stat de la Transporturi, Dragoș Titea și conducerea TAROM, băgați în ședință de deputați

Secretarul de stat de la Transporturi, Dragoș Titea și conducerea TAROM au fost convocați de Comisia pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților pentru a explica de ce au închiriat avioane atât de scumpe, ce se va ântâmpla cu uniformizarea flotei și dacă cele două avioane Boeing 737-800 produc profit.

Comisia pentru transporturi și infrastructură organizează marți o dezbatere la care sunt invitați să participe reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, conducerea Companiei TAROM, precum și reprezentanți ai Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), informează digi24.ro. În cadrul acestei dezbateri va fi analizată situația actuală a acestor companii, în contexul în care pierderile companiei Tarom sunt uriaşe, iar situaţia nu a putut fi îndreptată nici cu ajutorul managementului privat care a condus compania până în primăvara anului trecut.

Linia aeriană națională a înregistrat pierderi de 47 milioane de lei în 2016, iar cifra de afaceri s-a redus cu 5,6%. Compania nu a mai înregistrat profit din 2007. 2016 a fost pentru Tarom al nouălea an de pierderi. Cifra de afaceri realizată de Tarom în 2016 a fost de 1,07 miliarde de lei (239 milioane de euro), în scădere cu 5,6% faţă de rezultatul înregistrat în 2015, de 1,13 miliarde de lei (256 milioane de euro), arată datele publice de la Ministerul Finanţelor.

Pierderea netă înregistrată de companie a fost de 47 milioane de lei (cca. 10,5 milioane de euro), mai mult decât valoarea de 27,4 milioane de lei (6,1 milioane de euro) înregistrată în 2015. Bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat anul trecut prevedea o pierdere de doar 6,8 milioane de lei.  Rezultatele înregistrate de Tarom sunt cu mult diferite faţă de cele din bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2016, aprobat în luna iunie a anului trecut. Astfel, pentru 2016 au fost prevăzute venituri totale de 1,52 miliarde de lei, iar datele publice arată că Tarom a realizat venituri de 1,24 miliarde de lei, în timp ce cheltuielile au fost de 1,28 miliarde de lei.