Sectorul de e-commerce va crește între 5 și 10% în 2022, față de anul trecut

Comerțul online românesc va continua etapa de consolidare și ușoară creștere, apropiindu-se de valoarea de 6,5 – 6,8 miliarde de euro la finalul anului 2022.

Așadar, opinia generală a jucătorilor din piața de curierat din România prezenți la GPeC SUMMIT (FAN Courier, Sameday, Packeta) este că anul 2022 va aduce o creștere în e-commerce cuprinsă între 5 și 10% față de 2021, însă procentele depind de cum va evolua în continuare situația din Ucraina.

Imediat după izbucnirea războiului din Ucraina, comenzile livrate de la magazinele online au scăzut cu până la 40%. În plus, potrivit reprezentanților din e-commerce, la finalul lunii Mai 2022 piața e-commerce din România nu atinsese încă nivelul lunii Mai 2021, dar valoarea între cele două perioade apropiată, piața de comerț online fiind pe un trend crescator.

“Ținând cont de situația economică actuală, consumatorii finali tind să fie mai chibzuiți cu achizițiile indiferent că sunt online sau offline, iar trendul se poate amplifica în toamnă-iarnă, când reîncep facturile la utilități (încălzire, electricitate). Ca urmare, magazinele online trebuie să se orienteze pe fidelizarea clienților existenți și pe extinderea către noi canale de vânzare precum marketplace-urile sau cross-border (internaționalizare)”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Câștigătorii în e-commerce

Potrivit specialiștilor, câștigători în e-commerce vor fi comercianții care anticipează bine cererea și își asigură stocul propriu din timp. Întrucât există probleme în lanțul de aprovizionare, doar magazinele online care au produsele în stoc vor putea face livrări rapide, așa cum se așteaptă consumatorii finali.

Livrarea la lockere este una din principalele tendințe ale anului deoarece consumatorii își doresc conveniență și independență față de programul curierului. De aceea, magazinele online vor trebui să integreze și să ofere modalități alternative de livrare (cum sunt lockerele) față de livrarea clasică door-to-door.

Potrivit Google, 8 din 10 companii din România operează exclusiv local și doar 2 din 10 au și prezență internațională. Aceasta în condițiile în care, conform Eurostat, peste 30% dintre europeni cumpără online de la magazine din alte țări față de țara de origine.