Sectorul european de mașini electrice, dominat de China. Renault: Daunele vor fi considerabile

Renault

SURSA FOTO: Dreamstime

Președintele Renault avertizează cu privire la dominația pe care China o are pe piața europeană de mașini electrice. Acesta subliniază nevoia combustibililor alternativi.

Președintele Renault, Jean-Dominique Senard, spune că sectorul european de mașini electrice este vizat de o așa zisă furtună chineză, având în vedere că țara condusă de Xi Jinping este prima pe piața materiilor prime necesare pentru fabricarea bateriilor pentru mașinile electrice.

Jean-Dominique Senard a oferit un interviu recent în care a precizat că liderii europeni ar trebui să își facă griji cu privire la restricționarea recentă a Chinei referitoare la exporturile de galiu și germaniu. Aceste două metale sunt folosite pentru producerea de semiconductori și vehicule electrice.

În același interviu, președintele Renault mai spune că această restricționare arată cât de dependent este continentul de China.

”Când vorbesc despre o furtună chineză, vorbesc despre presiunea puternică de astăzi legată de importurile de vehicule (electrice) din China în Europa. Suntem capabili să fabricăm vehicule electrice, dar luptăm pentru a ne asigura siguranţa proviziilor”, spune el.

Război tehnologic între China și SUA

Jean-Dominique Senard a adus în discuție un război tehnologic între China și Statele Unite ale Americii (SUA), subliniind că aceste restricții nu vor face decât să intensifice tensiunile dintre cele două puteri.

Mai mult, restricțiile aplicate de Beijing vor duce la perturbări în ceea ce privește lanțurile globale de aprovizionare, ceea ce obligă Europa să găsească alternative.

”Dacă există o criză geopolitică reală, daunele aduse fabricilor de baterii alimentate exclusiv cu produse care vin din exterior vor fi considerabile. Aceasta este problema”, a avertizat Senard.

Nevoia de combustibili alternativi

În același interviu, președintele Renault mai spune că este nevoie de dezvoltarea combustibililor alternativi, iar aici ar putea intra combustibilii sintetici și hidrogenul.

Jean-Dominique Senard spune că aceștia ar putea fi de mare ajutor în cazul unei penurii neașteptate de materii prime.

”Aşa cum ar face orice producător atent… căutăm alternative pentru a evita paralizarea ţării dacă, de exemplu, rămânem fără baterii”, a mai precizat președintele Renault, Jean-Dominique Senard, în cadrul unui interviu recent.