Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient

Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient, deşi Guvernul este concentrat pe dezvoltarea transporturilor şi comunicaţiilor pentru a intensifica competitivitatea şi a creşte mobilitatea, potrivit Strategiei de Parteneriat a Băncii Mondiale cu România. "România a făcut progrese mari în reformarea sectorului financiar, care a fost aproape în totalitate privatizat, şi a devenit un lider în sud-estul Europei în reformarea şi restructurarea secto

Sectorul transporturilor nu a fost reformat în mare parte şi rămâne ineficient, deşi Guvernul este concentrat pe dezvoltarea transporturilor şi comunicaţiilor pentru a intensifica competitivitatea şi a creşte mobilitatea, potrivit Strategiei de Parteneriat a Băncii Mondiale cu România.

„România a făcut progrese mari în reformarea sectorului financiar, care a fost aproape în totalitate privatizat, şi a devenit un lider în sud-estul Europei în reformarea şi restructurarea sectorului energetic. Condiţiile din mediul de afaceri s-au îmbunătăţit, deşi taxele rămân o problemă pentru companii şi persoane fizice. Totuşi, sectorul transporturilor rămâne ineficient şi nu a fost reformat în mare parte”, se arată în Strategia de Parteneriat a BM cu România, pentru perioada 2009 – 2013.

Strategia, care a fost discutată joi de Consiliul Directorilor Executivi ai BM, pune accent pe reformarea sectorului public, va încuraja creşterea şi competitivitatea şi va promova incluziunea socială.

„Planul pentru infrastructură include dezvoltarea unei strategii pe termen mediu pentru transporturi, un program şi un plan de finanţare, şi restructurarea companiilor deţinute de stat. Guvernul intenţionează să mobilizeze resursele importante disponibile pentru România din fondurile structurale şi de coeziune, care sunt în mare parte nefolosite, precum şi finanţare privată pentru proiectele unde acest lucru este fezabil, pentru a majora investiţiile în infrastructură, ca mijloc de a reduce efectele crizei şi de a susţine creşterea economică. Acest lucru va necesita reforme semnificative ale politicilor şi instituţiilor sectoriale”, potrivit strategiei BM.

Pentru programul operaţional de transporturi s-au prevăzut în perioada 2007 – 2013 fonduri europene de peste 4,5 miliarde de euro, în contextul în care României i-au alocat fonduri totale de 19,67 miliarde euro pentru obiectivul de convergenţă şi cel de cooperare teritorială europeană.

Strategia BM pentru România din perioada 2006 – 2009 prevedea şi o reducere a costurilor de transport, dar acest lucru nu a fost realizat.

SURSA: Mediafax