Furtul sau pierderea informatiilor personale sau financiare reprezinta principalul motiv de ingrijorare pentru consumatorii din intreaga lume (64%) arata un sondaj realizat la nivel global asupra atitudinilor consumatorilor, dat publicitatii de catre Visa International.

“Siguranta datelor este o problema de maxima importanta pentru consumatorii din intreaga lume” a declarat Christopher Rodrigues, CEO, Visa International.

Conform cercetarilor, progresele tehnologice utilizate pentru autentificarea detinatorilor de card ar face 57% dintre consumatori sa se simta “mult mai increzatori” in nivelul de protejare a datelor lor personale.

La nivel mondial, problemele legate de securitatea datelor le-au depasit pe cele generate de degradarea mediului (62%) si de terorism (58%), precum si alte surse majore de ingrijorare, de exemplu pierderea locului de munca (57%), boli sau epidemii (55%) si catastrofe naturale (46%). “I-am chestionat pe consumatori cu privire la problemele care sunt cu precadere importante pentru ei la nivel personal, mai degraba decat la nivel de tara, ceea ce reprezinta un aspect tipic pentru acest tip de cercetare,” a declarat Mike Dabadie, SVP, Harris Interactive, care a derulat acest sondaj in 12 tari dezvoltate sau in curs de dezvoltare.

Consumatorii percep educatia ca fiind un element component al solutiei de securitate. 40% dintre consumatori s-ar simti mai in siguranta daca ar avea mai multe informatii referitoare la modul cum se pot proteja, pentru a nu-si pierde datele personale. 36% au aratat ca s-ar simti mai siguri daca ar sti ca o organizatie independenta implementeaza anumite standarde.


Sondajul a fost efectuat in perioada noiembrie – decembrie 2005 pe 6.000 consumatori din Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Germania, Rusia, Africa de Sud, Australia, China, India, Japonia, Mexic si Brazilia. Marja de eroare este de +/- 1,3 la suta.


Sursa: Capital, 26 ianuarie 2006