Începând cu această lună, dealerii Fiat din întreaga ţară au inclus în ofertă noul Sedici, un vehicul care s-a lăsat destul de mult aşteptat pe piaţa românească. Fără a fi un SUV în toată puterea cuvântului, Sedici beneficiază de avantajele unei tracţiuni integrale cu diferenţial autoblocant controlat electronic. Designul este atrăgător, dar fără sclipiri, funcţionalitatea fiind o prioritate a inginerilor de la Fiat. Deşi a fost conceput în Italia, modelul es
Începând cu această lună, dealerii Fiat din întreaga ţară au inclus în ofertă noul Sedici, un vehicul care s-a lăsat destul de mult aşteptat pe piaţa românească. Fără a fi un SUV în toată puterea cuvântului, Sedici beneficiază de avantajele unei tracţiuni integrale cu diferenţial autoblocant controlat electronic. Designul este atrăgător, dar fără sclipiri, funcţionalitatea fiind o prioritate a inginerilor de la Fiat.
Deşi a fost conceput în Italia, modelul este produs în Ungaria, în aceeaşi uzină cu geamănul său, Suzuki SX4. În România, Sedici şi SX4 probabil se vor canibaliza reciproc, diferenţele fiind minore. Dacă cei de la Fiat au ales să pună la dispoziţia clienţilor numai două propulsoare, unul diesel şi altul alimentat cu benzină, cei de la Suzuki au în plus un motor de 1,5 litri alimentat cu benzină, dar şi posibilitatea de a alege între tracţiunea faţă şi cea integrală. Pentru Sedici există numai sistemul de tracţiune 4X4. Şi la preţuri concurenţa este mare. Cel mai ieftin SX4 cu tracţiune faţă costă 12.545 de euro cu TVA, iar cu tracţiune integrală – 17.029 de euro. Pentru Sedici, cel mai mic preţ cerut de dealerii Fiat este de 16.601 euro.
Performanţele pe care le atinge această maşină sunt de nivel mediu. Atât viteza maximă, cât şi acceleraţia sunt însă suficiente pentru un vehicul care are ca ţintă şi traficul urban şi drumurile de munte.
Performanţe
Motorizare 1,6-16V 1,9 Multijet
Combustibil benzină motorină
Putere (CP) 107 120
Acc. (0-100km/h) 10,8 sec. 11,2 sec.
Viteză max. (km/h) 170 180
Consum mediu (l/100 km) 7,1 6,6