Primul trimestru al anului a fost al doilea de creștere a vânzărilor, însă managementul companiei nu este prea optimist pentru evoluția din acest an.
„Creșterea obținută în primul trimestru este satisfăcătoare. Cu toate acestea, cererea reală este greu de evaluat, tinând cont că primul trimestru este defavorizat de caracterul sezonier. În plus, perioada la care facem comparație, respectiv primul trimestru al anului 2010, a fost puternic afectat de condițiile meteo”, a declarat David Brodetsky, președinte și CEO al Lindab. „În raportul interimar aferent ceui de-al patrulea trimestru al 2010 indicam faptul că este puțin probabil ca obiectivul de creștere organiză de 8% să fie atins până la sfârșitul anului 2011. Această afirmație se baza pe estimările de evoluție a piețelor externe și excludea efectul majorărilor de preț din 2011 pentru a compensa creșterea costului cu oțelul. Condițiile de cerere nu s-au schimbat de atunci, iar mișcările de pe piața materiilor prime sunt greu de anticipat. În consecință, ne menținem viziunea asupra anului 2011. Așa cum am mai declarat ne dorim o performanță peste evoluția generală a pieței de construcții”, a explicat David Brodetsky.
Cele mai mari creșteri ale vânzărilor au avut loc în regiunea Europei Centrale și de Est și Comunitatea Statelor Independente, unde s-au majorat cu 28%, în special datorită piețelor din Rusia și Belarus. În regiunea Nordică creșterea a fost de 13%, iar în Europa de Vest de 5%.
„Suntem mulțumiți de evoluția Lindab România în primul trimestru din 2011, pe toate cele trei divizii – Profile Componente, Ventilații și Sisteme de Clădiri. Apropierea de clienții finali și consolidarea relației cu partenerii noștri arhitecți, proiectanți, distribuitori și montatori ne oferă un avantaj competitiv foarte important”, a spus și Andrei Sulyok, director general al Lindab România.
Grupul Lindab este prezent în 31 de țări și are aproximativ 4.400 de angajați.