Ca și în România, unde atât producătorul autohton Automobile Dacia cât și cei mai puternici comercianți precum Porsche Romania, Renault Commercial Roumanie sau Mercedes-Benz Romania au obținut profituri mai mari în 2015 decât în anul anterior, la nivel mondial afacerile majorității constructorilor de mașini au fost înfloritoare. Drept rezultat, și sumele încasate de șefii acestora au crescut. Astfel, conform companiei de analiză Towers Watson, veniturile anuale medii ale unui șef de mare grup auto au fost de 22,2 milioane de dolari. Interesant este însă că, în ciuda acestei valori impresionante – folosită de cei de la Nissan pentru a arăta că șeful lor, Carlos Ghosn, nu e plătit „regește” – mulți dintre cei mai bine plătiți conducători de giganți auto au încasat sume mai mici. Asta ar însemna că sunt plătiți insuficient!?!
Dar, ca să înțelegeți mai exact despre ce sume vorbim, trebuie să menționăm că Ghosn a primit ca bonificație din partea Nissan 9,58 milioane de dolari. În plus, același oficial, care este și șeful grupului Renault, deținătorul Automobile Dacia, va încasa de la compania franceză alte 8,2 milioane de dolari (7,25 ml. euro). Asta în ciuda opoziției statului francez care deține peste 18% dintre acțiunile grupului. Prin urmare, în total, Carlos Ghosn, șeful Renault-Nissan va primi pentru efortul său de anul trecut circa 17,8 milioane de dolari.
Un alt mare grup auto, General Motors a anunțat prin raportul financiar anual că își va plăti șefa, Mary Barra, cu nu mai puțin de 28,6 milioane de dolari, în timp ce Ford Motor Co. îi oferă lui Mark Fields 18,6 milioane de dolari americani. Și acestea sunt doar câteva exemple care ar putea continua cu nume ca Sergio Marchionne, Dieter Zetsche sau Akio Toyoda, toți cu salarii care ar putea face de râs profitul unei companii medii din România.