Şefii unui important producător auto la nivel mondial au fost puşi sub acuzare, în mod oficial, pentru manipularea bursei într-un scandal uriaş ce a izbucnit în septembrie 2015. Compania a plătit până acum aproximativ 30 miliarde de euro, pe plan global, în urma acestui scandal.
Procurorii germani au anunţat, marţi, că i-au acuzat pe foşti şi actuali şefi ai grupului auto Volkswagen AG de manipularea bursei în privinţa scandalului emisiilor (Dieselgate), care a izbucnit în septembrie 2015, transmit DPA şi Reuters. Astfel, directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, fostul director general Martin Winterkorn şi preşedintele Hans Dieter Poetsch sunt acuzaţi că, în mod intenţionat, nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influenţat în mod necorespunzător preţul acţiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Herbert Diess susţine că directorul general nu ar fi putut anticipa turbulenţele de pe pieţele financiare şi şi-a efectuat în continuare atribuţiile. Winterkorn a demisionat la câteva zile după izbucnirea scandalului. În 2017, el le-a declarat autorităţilor că nu a ştiut mai devreme de manipularea emisiilor.
După ce oficialii Volkswagen au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, acţiunile grupului german au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu până la 37%. Dacă investitorii ar fi ştiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut să-şi vândă mai devreme acţiunile sau nu ar fi făcut achiziţii, au argumentat reclamanţii.
Pe plan global, Volkswagen a plătit pentru implicarea în scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). În mai, compania a anunţat că a pus deoparte încă un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice. Investitorii au pierdut milioane de euro în septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.