Șeful ANAF a explicat cum va funcționa supravegherea caselor de marcat: „Ne va permite să apară cumva nişte steguleţe”

ANAF

SURSA FOTO: INQUAM Photos / Octav Ganea

Şeful ANAF, Lucian Heiuş, a anunțat, vineri, implementarea unui nou program de digitalizare al ANAF. Totodată, el a declarat că aproape toate casele de marcat din România sunt conectate la serverele Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Şeful ANAF, Lucian Heiuş, a declarat, vineri seară, că din 620.000 de case de marcat din România, aproape 600.000 sunt deja logate la serverele ANAF.

Casele de marcat din România, conectate la serverele ANAF

”Dacă vorbim strict de casele de marcat, după estimările noastre există în România undeva la 620.000 de case de marcat. Sunt logate aproape 600.000 şi în fiecare zi se loghează. Noi astăzi vedem practic tot ceea ce se întâmplă, dar la sfârşitul zilei, când se încarcă. Se lucrează la un program informatic care ne va permite în câteva luni de zile să apară cumva nişte steguleţe, nişte atenţionări.

În momentul în care, de exemplu, un agent economic, ea ar trebui să aiba un flux constant de emitere de bonuri fiscale, în funcţie de specificul activităţii. Dacă este un restaurant, probabil că seara sunt sume mai mari, dimineaţa mai mici, la prânz poate iarăşi mai mari. Şi când apar, de exemplu fluctuaţie din regula generală apare o atenţionare şi poţi verifica ce se întâmplă acolo”, a declarat Lucian Heiuş.

Procesul digitalizării s-ar putea finaliza până în 2025

Totodată, șeful ANAF a menționat că digitalizarea întregii activităţi sau a activităţii de bază ar putea fi finalizată până în 2025. Lucian Heiuş a mai spus că digitalizarea nu este un proces uşor şi necesită muncă multă şi schimbare de mentalităţi.

”Mai este un pas de făcut, dar se va face şi acela. Noi avem Ministerul de Finanţe şi ANAF-ul, sper să nu greşesc, 355 milioane de euro prin PNRR, care presupune practic digitalizarea întregii activităţi sau a activităţii de bază până în 2025 este finalizarea. Discuţiile pe care le-am avut eu cu domnul ministru, încercăm să aducem această digitalizare spre într-un an jumătate- 2 ani să comprimăm timpul în care vom face aceste lucruri.

Nu este un proces uşor, necesită foarte multă muncă, necesită foarte mult o schimbare a mentalităţii, inclusiv a angajaţilor Fiscului şi aici iarăşi avem mari probleme de a-l convinge pe omul din finanţe să renunţe la celebrul dosar cu şină, să treacă la tasta computerului. Dar vom face şi aceste demersuri pentru că degeaba o să avem programe informatice moderne, degeaba o să avem aparatură performantă, servere care să înglobeze o bază de date, dacă omul care stă în spatele computerului nu ştie ce să facă, avem o problemă”, a declarat Lucian Heiuş.