Lider al pieței de asigurări, City Insurance dezvoltase, încă din 2018, un parteneriat cu două dintre cele mai mari asociații ale transportatorilor din România prin care membri acestora își puteau achiziționa RCA la un preț preferențial, indiferent de grupa de bonus sau malus în care era înscris vehiculul, fapt care avantaja industria de transport in spațiul intracomunitar.

Una din primele masuri luate de Carmen Radu, reprezentatul FGA care asigură conducerea interimara a City Insurance, a fost anularea acestei oferte speciale începând cu marți 29 iulie, generând o adevărata lovitura pieței transportatorilor si așa mult afectata economic, care au început să amenințe cu ample manifestări de protest in fata guvernului si ar afecta circulația bucureștenilor.

Creșteri de până la 40 de sută ale prețurilor

Potrivit datelor consultate de Economica.net, după suspendarea ofertei speciale, prețurile au urcat cu 10-15%, undeva către 6200-6500 de lei, în cazul camioanelor cu un bonus mediu. Pe de altă parte, din datele transmise de Augustin Hagiu, președintele FORT, în cazul camioanelor cu B0 (fără bonus, fără malus), prețul ar fi urcat la 8.000 de lei, adică în creștere cu 40%.

Nicu Marcu, omul lui Ludovic Orban

Nicu Marcu este omul care a ajuns să ocupe funcție de președintele ASF, ca propunere a PNL condus de Ludovic Orban, fiind dealtfel și unicul candidat la șefia ASF. A fost validat cu o majoritate obținută din voturile PSD și PNL, în urma unei înțelegeri dintre cele două partide.

Pentru a-i întoarce serviciul lui Orban, spun surse interne din partid, și pentru a-l sprijini în lupta cu premierul Florin Cîțu – care i-a întors propunerile ASF de schimbare prin OG al legii RCA – președintele ASF Nicu Marcu, având la dispoziție Fondul de Garantare a Asigurărilor, ar urmări inflamarea pieței de transport si declanșarea unor manifestări de stradă împotriva executivului condus de premierul Florin Cîțu.