Willie Walsh, CEO al renumitei companii British Airways a declarat ca preturile din ce in ce mai ridicate ale combustibililor pentru avioane vor avea un efect devastator in piata, urmand ca o mare parte dintre companii sa dea faliment chiar in acest an. "Cine incearca sa faca profit in aceasta perioada nu va supravietui, pentru ca este cea mai proasta perioada care a existat vreodata in istoria industriei", a precizat el. Si exista deja 25 de companii care au inchis, inclusiv companii low-cost,
Willie Walsh, CEO al renumitei companii British Airways a declarat ca preturile din ce in ce mai ridicate ale combustibililor pentru avioane vor avea un efect devastator in piata, urmand ca o mare parte dintre companii sa dea faliment chiar in acest an. „Cine incearca sa faca profit in aceasta perioada nu va supravietui, pentru ca este cea mai proasta perioada care a existat vreodata in istoria industriei”, a precizat el. Si exista deja 25 de companii care au inchis, inclusiv companii low-cost, precum Silverjet. „Asta nu este tot, vor mai fi falimente pana la finele anului. Daca te uiti in jur, exista companii care nu au mai fost profitabile nici in anii precedenti. Ei sunt cei care cu siguranta nu vor supravietui pana la sfarsitul anului”, a adaugat Walsh.
El a precizat ca trendul va fi unul invers, comparativ cu istoria aeronauticii. Mai exact, in loc sa-si largeasca baza de clienti ca in ultimii zeci de ani, pretl mare al carburantilor ii va forta pe operatori sa majoreze preturile, lucru ce ii va duce in situatia de a se adresa doar clientilor business si premium. Dupa socul din acest an, va mai urma si cel de la inceputul anului viitor, cand companiile aeriene vor reinnoi contractele de hedging pentur carburant, la pretul de atunci.
Seful British Airways mai spune ca se gandeste deja la situatia in care petrolul va atinge 150 de dolari. „Atunci va fi imposibil sa faci profit. Nici o companie din lume [din domeniu] nu va mai putea sa faca profit”. Strategia sa pentru moment, in conditiile in care in primul trimestru profitul a scazut cu 88%, este aceea de a utiliza din ce in ce mai putin avioanele vechi, energofage si de a introduce aeronave cu consum redus, a imbunatati departamentul de relatii cu clientii si a se orienta spre clientii de business class, in intentia de a-i fideliza. „Trebuie sa fim realisti. Ne-am intrebat cum ar arata situatia in cazul unui pret de 150 dolari pe baril si mai ales ce vom face noi in acea situatie. Cu siguranta ca nu o sa stam cu mainile in san”, a adaugat el.
British Airways are acum de platit facturi de opt milioane de lire sterline pe zi pentru carburant si a anulat 160 de zboruri saptamanale programate pentru sezonul de iarna.
Sursa: The Guardian (Marea Britanie)