Directorul general al grupului francez Carrefour, Lars Olofsson, a declarat luni că nu vede semne semnificative de ameliorare a situaţiei economice globale, potrivit The Wall Street Journal (WSJ), preluat de Mediafax.
„Nu văd vreun semn semnificativ al unei schimbări imediate. Singura parte a lumii unde se dansează încă samba este America Latină”, a afirmat Olofsson într-un interviu pentru WSJ.
Olofsson a preluat conducerea Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, în luna ianuarie.
El a apărat modelul hipermarketului – supermagazinul care vinde „de toate” – arătând că, deşi concurenţa cu magazinele specializate este o provocare, hipermarketurile Carrefour din Franţa atrag peste un milion de clienţi pe zi.
„Oamenii sunt încă interesaţi de hipermarketuri”, a spus Olofsson.
Oficialul a adăugat că promoţiile şi reducerile de preţuri sunt în continuare importante în Europa de Vest, iar produsele marca proprie Carrefour se vând mai bine.
Cota de piaţă a grupului francez a crescut în primele şase luni pentru prima dată în ultimii doi ani şi jumătate, a mai arătat el.
Grupul Carrefour deţine în România 22 de hipermarketuri şi 24 de supermarketuri. Dintre acestea două hipermarketuri şi cinci supermarketuri au fost deschise în 2009.
SURSA: Mediafax