“Nu se poate să tolerăm lipsa de respect faţă de cetăţeni. Eu nu voi mai tolera, toleranţa este zero. (…) În legătură cu domnul Chiper, problemele cu întârzierile trenurile nu sunt, în primul rând, din cauza faptului că materialul rulant este învechit. Sunt din cauza infrastructurii care provoacă aceste întârzieri. De aceea, dânsul astăzi a fost demis. Nu pot să înţeleg cum, de exemplu, pe calea ferată Bucureşti – Constanţa, în care s-au investit sute de milioane de euro pentru a fi modernizată şi care este cea mai modernă cale ferată din România, nu pot să înţeleg de ce într-o zi frumoasă, cu 20 de grade afară, trenul trebuie să întârzie zeci de minute”, a declarat Felix Stroe, în gara din Deva, citat de Mediafax. Potrivit acestuia, este nevoie de punctualitate în circulația trenurilor, el menționând că demiterea directorului Marius Chiper va reprezenta un semnal de avertisment „foarte serios” că astfel de probleme „nu vor mai fi tolerate”.
Surse guvernamentale ne-au declarat că ministrul Transporturilor, Felix Store a cerut o analiză a activităţii conducerii CFR Călători li Metrorex.
Decizia de astăzi a apărut şi ca urmare a analizei efectuate de către ministrul Transporturilor, Felix Stroe, încă de la preluarea mandatului. În urma analizei activității a reieșit proasta administrare și gestionare a rețelei de cale ferată, a întârzierilor nejustificate și neanunțate la timp călătorilor, dar și a situației din cadrul CFR Infrastructură. “Calea ferată trebuie revitalizată. Nu tolerez întârzierile nejustificate, proasta gestionare a infrastructurii CFR și lipsa de respect față de călători. Decizia schimbării conducerii CFR Infrastructură vreau să fie un prim semnal că lucrurile nu mai pot continua în aceasta manieră. Funcționarii sunt în slujba cetățenilor și nu invers, acesta este un crez la care nu voi renunța. CFR era considerată, pe vremuri, a doua armată a țării și aș vrea sa îi readuc faima de odinioară”, a declarat ministrul Felix Stroe. Marius Marian Chiper este director interimar din 2015.
Ieri, ministrul Transporturilor, nemulţumit de modul de administrare şi de întreţinere al Gării de Nord, a dispus demiterea şefului Regionalei de Căi Ferate Bucureşti, Laurenţiu Maraloi, şi a directorul Gării de Nord. Mihai Cândea.