Subiectul şefului CFR Călători, Ovidiu Vizante, continuă să apese asupra ministrului Transporturilor. După ieşirea nervoasă a lui Vizante de joi, care l-a făcut chiar şi pe premierul Cîţu să spună că acesta ar trebui să fie deja acasă, jurnaliştii l-au întrebat, vineri, pe ministrul Transporturilor dacă-l va demite pe directorul companiei de transporturi.
Cum şi când va fi evaluat directorul CFR Călători?
Cătălin Drulă spune că el şi echipa pe care o conduce funcţionează după criterii de profesionalism şi eficienţă şi nu va judeca pe nimeni după o greşeală de moment. “Pentru mine subiectul e încheiat”, a precizat ministrul, în cadrul unei conferinţe de presă de vineri.
“Principiile pe care funcţionez şi echipa mea funcţionează cât timp sunt aici sunt pe bază de profesionalism şi eficienţă. Asta înseamnă că actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o greşeală de moment, o declaraţie oricât de nefericită a fost.
Domnul director de la CFR Călători şi-a prezentat scuze public ieri şi pentru mine subiectul e încheiat”, a declarat Cătălin Drulă.
Ministrul a adăugat că, oricum, şeful CFR Călători va trece printr-o evaluare interimară a mandatului în curând, transmite Digi24: “Vom avea o evaluare profesionistă aşa cum facem pentru toţi managerii”.
“Există o evaluare a mandatului dumnealui. Dumnealui are un mandat, conform legii, de patru plus două luni. Aşa sunt mandatele cu o evaluare interimară la patru luni şi una finală la şase luni. Acest termen de patru luni se împlineşte pe 19 august.
Vom avea o evaluare profesionistă aşa cum facem pentru toţi managerii pe care i-am adus în Ministerul Transporturilor şi vom concluziona atunci ce se întâmplă în continuare la CFR Călători”, a mai precizat Cătălin Drulă.
Ce spunea Ovidiu Vizante, joi dimineaţa?
Declaraţiile care l-au băgat în bucluc pe Ovidiu Vizante făceau referire la un tren care rămăsese blocat în câmp şi în care 30 de copii au stat opt ore.
Întrebat de către Antena 3 de ce o locomotivă nu a ajuns timp de 8 ore la acel tren, directorul CFR Călători a răspuns: “Și de ce mă întrebați pe mine? Noi am pus la dispoziția CFR-ului această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informații am eu. Încercați să vorbiți cu responsabilii, cei care conduc circulația.
Încercați dumneavoastră să găsiți la ora aceea soluții! Încercați să găsiți transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câți sunt într-un tren. (…) Eu sunt în funcție, eu iau deciziile. De ce trebuie să veniți dumneavoastră să îmi spuneți ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?”
Întrebat dacă au primit călătorii măcar apă cât au stat în câmp, Vizante a răspuns: „Vor primi când ajung la București”.
Contract pentru 20 de trenuri noi, de ultimă generaţie, semnat în cel mult două luni
În altă ordine de idei, tot vineri, Cătălin Drulă a anunţat că în România vor ajunge, foarte curând, 20 de trenuri noi, de ultimă generaţie, electrice, cu opţiunea de a mai cumpăra încă 17.
“Acesta va fi un Breaking News! În cel mult două luni vom semna un contract de achiziție pentru 20 de trenuri nou-nouțe, moderne, de ultimă generație, electrice, cu opțiune de a cumpăra încă 17 și eu cred că ar fi o idee absolut excelentă să cumpărăm 37 de trenuri.
Iar discutăm de finanțare și mă voi lupta să avem acești bani, în special din fonduri europene. 37 de trenuri, rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri, tocmai și-au cumpărat recent astfel de rame sistemul feroviar din Italia și din alte părți”, a declarat ministrul Transporturilor.
Cătălin Drulă spune că aceste investiţii reprezintă o parte a “soluţiei de viitor” pentru sistemul feroviar din România.
“Consecința subfinanțării cronice din ultimii ani nu este de ieri sau de azi sau din ultimele trei luni sau din ultimele 6 luni, ci de 30 de ani de zile și nu mă feresc să spun asta și am tot spus-o. Ceea ce trebuie noi să facem este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se poate face din gesturi sau din vorbe, ci cu capitalizare masivă a acestor companii și cu bani de investiții.
Nu există eficientizare fără investiții. Eu sunt un liberal și asta este o parte din doctrina liberală. Nu există eficientizare doar din gesturi. A eficientiza costă, fie că e vorba să investești în echipamente care să înlocuiască oameni, fie că e vorba efectiv de capital de lucru: trenuri noi, șine noi ca să fiu specific”, a mai declarat ministrul, vineri.
Sursa foto: INQUAM Photos, Octav Ganea