Șeful CLEPA, Jean-Marc Gales, fost manager în cadrul grupului PSA Peugeot Citroen consideră că actuala criză din industria auto europeană va forța atât companiile producătoare de componente auto cât și constructorii de mașini să concedieze încă 80.000 de persoane în următorii doi ani. Asta după ce, doar în ultimele șase luni, nu mai puțin de 15.000 de angajați din industria auto de pe bătrânul continent și-au pierdut locurile de muncă. Conform oficialului, de fiecare dată când un producător de vehicule concediază un angajat, alte trei –mai exact 2,7 – locuri de muncă de la furnizori trebuie restructurate.
Gales a transmis însă și o veste bună pentru statele din Europa Centrlă și de Est. Șeful CLEPA este de părere că investițiile vor crește în această zonă din aceleași motive ca și înaintea crizei: piața mare de desfacere, personalul calificat, numărul mic de mașini raportat la numărul de locuitori ți salariile „competitive”.
În viitor este de așteptat ca producătorii de componente auto să fie tot mai implicați în construcția vehiculelor. „Cu zece ani în urmă, componentiștii susțineau circa o treime din costurile de dezvoltare ale mașinilor, în timp ce restul era partea producătorilor de mașini. Acum raportul este 50 / 50. În câțiva ani, furnizorii de componente auto vor susține aproape două treimi din costuri, iar cei de mașini doar o treime”, susține CEO-ul CLEPA.
Într-un interviu acordat ANE, Jean-Marc Gales, a menționat și că marjele de profit ale furnizorilor sunt în prezent aproape egale cu ale producătorilor de mașini. „Dacă ne uităm la Audi, BMW sau Mercedes-Benz, marjele medii ale componentiștilor sunt ceva mai mici, însă, dacă facem comparația cu producătorii de volum, este posibil să vedem marje mai mari la furnizori”, a menționat Gales.
Șeful CLEPA: fiecărui loc de muncă de la un producător de mașini îi corespund aproape trei la furnizori
17 iunie 2013, 16:18
Ultima modificare în 17 iunie 2013, 19:18
Jean-Marc Gales, CEO al Asociației Furnizorilor Auto Europeni (CLEPA), consideră că Europa de Est are încă un mare potențial de a atrage investiții străine în domeniul componentelor auto.
Etichete: auto,
criza, uniunea europeana, recesiune, locuri de munca, industria auto,
furnizori,
industria auto
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Prăbuşirea şi noua glorie a Serelor Işalniţa. „Regele Castraveţilor Cornişon” vinde totul la export
- UPDATE: Băsescu:” Când cursul se depreciază iese la declaraţii Vasilescu, când cursul se apreciază iese Isărescu”
- Un ministru promite: SALARII de universitari pentru TOŢI PROFESORII
- Firmele de asigurare încep SĂ FUGĂ de poliţa RCA
- Cum îţi procuri asigurarea de locuinţă cu instalator inclus
- O NOUĂ ȚARĂ PE HARTA EUROPEI: Situația se schimbă radical
- Planul de reorganizare pentru combinatul Oltchim din Râmnicu Vâlcea va fi finalizat pâna în octombrie
- Peste 3100 de medici români au emigrat în Franţa, în ultimii şase ani
- Wizz Air introduce ruta Bucureşti-Tel Aviv; tarifele pornesc de la 163 lei
- Guvernul pregătește măsuri speciale pe piața terenurilor pentru anul 2014 – când vor putea cumpăra străinii pamânt în România