În prezent, lucrările de reabilitare a DN73 Brașov-Pitești sunt blocate, muncitorii firmelor Azvi și Straco sunt invizibili, dar pe drum sunt semafoare şi cozi interminabile. Aşa s-a ajuns ca distanţa de la Râșnov până la Bran să fie parcursă într-o oră în loc de 15 minute.
Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga s-a întâlnit cu prefectul județului Brașov și reprezentanții firmelor Azvi-Straco pentru a decide soarta reabilitării celor aproximativ 40 km de drum național aflat între Brașov și Pitești.

 

Primarii localităţilor Cristian, Râşnov, Zărneşti, Bran, Moieciu şi Fundata sunt nemulţumiţi de stadiul lucrărilor. Directorul General al CNAIR a spus că sunt mai multe motive de întârziere a lucrărilor, iar în cazul în care, în urma discuţiilor care au avut loc azi, nu vor fi respectate termenele, există posibilitatea rezilierii contractului
”Cred că nu este doar un singur motiv, cred că sunt mai multe motive. Ultimul în ordinea importanţei, care este un motiv conjunctural, ar fi vremea, dar nu este unul esenţial. Motivul principal, din punctul meu de vedere şi cred că nu greşesc aici, este modul în care a fost pregătit acest proiect, modul cum se lucrează la acest proiect. Când spun pregătit mă refer la modul în care a fost pregătit începând cu anul 2008-2009, pentru că de atunci există un studiu de fezabilitate şi consider că este o pregătire insuficientă a proiectului. Am ajuns să semnăm un contract în 2014, apoi întrerupt şi reluat anul trecut. Faptul că au existat asemenea sincope denotă o slabă pregătire a proiectului. Concret, înseamnă că nu s-au făcut studii geo suficiente sau nu au fost interpretate foarte bine rezultatele, sau nu au fost pregătite exproprierile din timp şi această zonă prin care trece DN73, de Natura 2000, de care ar fi trebuit să se ţină cont de la început”, a declarat Neaga.

Directorul general al CNAIR a afirmat până în 2019 se va putea circula în condiţii de siguranţă pe acest drum. “Dacă acest constructor nu realizează situaţia gravă în care este acest drum, va realiza situaţia gravă în care se va găsi, adică există varianta să reziliem contractul dacă nu respectă ceea ce am stabilit azi aici’”, a punctat Narcis Neaga.

 

Repreentantul Azvi-Straco a dat vina pe vreme pentru întârzierea lucrărilor. Bogdan Matache, reprezentantul constructorului, a declarat că începând din luna mai sunt întârzieri în lucrări şi din cauza vremii, pentru că terenul este îmbibat de apă şi nu s-a putut lucra. ”Dacă ploua 3-4 zile nu era problemă, dar plouă de două luni de zile. Nu se poate lucra în condiţii de umiditate excesivă. Chiar dacă părerile mai puţin tehnice spun că este o scuză, lucrurile se pot proba cu expertize tehnice, cu documente, nu e vorba de o scuză, este vorba despre ghinion, despre acest timp pierdut care pe noi ne costă foarte mult. Cred că este rezonabil să spun că nimeni nu vrea să piardă bani. Lucrările de reabilitare vor fi gata anul viitor”, a spus Matache.

Lucrările sunt executate de asocierea de firme AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR Development – Tractebel.

Citeste mai mult: adev.ro/pbctio

Lucrările sunt executate de asocierea de firme AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR Development – Tractebel.

Citeste mai mult: adev.ro/pbctio

Lucrările sunt executate de asocierea de firme AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR Development – Tractebel.