În judeţul Sibiu vor fi montaţi asemenea parapeţi pe DN1, în localitatea Bradu, dar şi în curbele de pe Valea Oltului, mai ales unde sunt trei benzi şi şoferii sunt tentaţi să nu mai respecte viteza legală. Asemenea parapeţi cu role vor fi aşezaţi şi pe DN2 Bucureşti – Urziceni, a precizat Neaga. „Pe Valea Oltului şi poate spre Bradu, avem în calcul un sistem experimental pentru siguranţa traficului, în special în curbe, unde sunt nişte puncte negre, unde se produc destul de frecvent accidente. Un sistem experimental pe bandă mediană e un sistem cu role, care absorb şocurile, eventualele şocuri ale celor care intră în acest parapet. Este un sistem pe care încercăm să-l implementăm, să începem din această toamnă, atât pe Valea Oltului, cât şi pe drumul de la Bucureşti la Urziceni, unde aţi văzut că au fost foarte multe accidente şi, în special în ultima perioadă, foarte multe accidente mortale. Ne gândim să implementăm câteva sisteme care nu au mai fost, nu există în România, dar trebuie să facem ceva, trebuie să luăm măsuri (…) pentru a limita cât de mult accidentele cu efecte dramatice. Sunt nişte parapeţi care au nişte role (…) şi în momentul în care este impactul, te ghidează practic. Deci, este un sistem care am văzut că funcţionează foarte bine în Franţa, în Germania, în SUA şi Australia. Noi încercăm să-l implementăm în zonele periculoase (…), iar dacă, după monitorizare, considerăm că efectele sunt cele scontate, extindem la nivel naţional”, a declarat Narcis Neaga, joi, într-o conferinţă de presă. Directorul CNAIR a spus că parapeţii vor fi puşi pe o distanţă de 200-300 de metri, în cele mai periculoase curbe.”Este vorba de un proiect pilot, pe care consider că, până în decembrie, îl putem implementa, că nu discutăm de zeci de kilometri”, a explicat Narcis Neaga. 

Narcis Neaga a dat asigurări că parapeţii cu role vor fi montaţi gratis de producătorul care are fabrici în Australia şi Europa şi a mai pus asemenea dispozitive de protecţie rutieră şi în restul Europei şi SUA, fiind agreat în Uniunea Europeană.  „Fiind un sistem experimental şi fiind un proiect pilot, încercăm ca acesta să fie susţinut de către fabricant”, a arătat Narcis Neaga. Agerpres