Șeful CNIR: Proiectul Autostrăzii Unirii A8, care leagă estul de vestul ţării, este blocat

Cătălin Urtoi a semnalat că predarea documentației către Consiliul de Administrație pentru tronsonul Lețcani-Ungheni, din județul Iași, se întârzie prea mult, ceea ce a dus la amânarea scoaterii la licitație pe SEAP pentru proiectare și execuție.

Cătălin Urtoi a menționat că, acum trei ani, autostrada A8 era doar o linie pe hartă și că toate loturile montane ale acesteia au trecut prin Consiliul de Administrație și au ajuns la SEAP. În schimb, a subliniat că tronsonul Lețcani-Ungheni se află într-o situație mai complicată, existând în prezent un blocaj. Urtoi a exprimat speranța că în cel mai scurt timp acest tronson va fi deblocat și a insistat ca procedurile birocratice pentru cele trei loturi să fie finalizate, astfel încât să ajungă și acestea pe SEAP.

„Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 – n.r) au trecut prin Consiliul de Administraţie şi au ajuns la SEAP. În momentul de faţă este o situaţie mai complicată pe tronsonul Leţcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu. În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca şi acest tronson să intre pe un făgaş normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului şi să le vedem pe SEAP”, a declarat Cătălin Urtoi, duminică, la o conferinţă de presă.

Acesta speră ca în zilele următoare acest impas să fie depăşit

Cătălin Urtoi a afirmat că luptele interne nu ar trebui să mai reprezinte o preocupare, subliniind că, de fapt, aceste așa-zise conflicte din Consiliul de Administrație al CNIR nu au nicio legătură cu proiectul în sine. El a precizat că în cadrul CNIR există profesioniști care își fac treaba foarte bine, referindu-se la specialiștii din direcții. În continuare, Urtoi a menționat că se așteaptă documentația pentru aprobare în Consiliul de Administrație, documentație care trebuie să vină din partea Executivului CNAIR.

„Să lăsăm luptele interne. Deşi, repet, aşa zisele lupte interne din Consiliul de Administraţie al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt nişte oameni care îşi fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcţii, specialişti. (…) Aşteptăm documentaţia pentru aprobarea în Consiliul de Administraţie, documentaţie care trebuie să vină de la Executivul CNAIR”, a declarat presei Cătălin Urtoi.

Autostrada A8, denumită şi Autostrada Unirii, va lega estul de vestul României

Autostrada, cu o lungime de 304 kilometri, pornește de la granița cu Republica Moldova, din Ungheni, și se conectează la Târgu Mureș. Costul estimat pentru construcția acestei autostrăzi depășește 4 miliarde de euro.