Muhtar Kent, directorul executiv al Coca-Cola, a spus că „în multe privinţe“ este mai uşor să facă afaceri în China, pe care o compară cu o companie bine manageriată. „Agenţia de investiţii străine a Chinei este asemenea unui magazin mixt, iar administraţiile locale se luptă între ele pentru investiţii“, a declarat acesta pentru Financial Times.
Kent a dat Brazilia drept exemplu de economie emergentă care ştie să se facă atractivă pentru investitori în acelaşi fel cum făcea odată şi SUA.
„În vest, uităm ce a funcţionat cu adevărat în urmă cu 20 de ani. În China şi în alte pieţe din jurul lumii, vezi o atenţie pentru detalii în felul în care se conduc afacerile“, mai spune acesta.
China reprezintă acum 7% din volumul gobal de vânzări al Coca-Cola şi în prima jumătate a anului a vândut peste un miliard de recipiente din produsele sale în China, dublând rata vânzărilor pe care o înregistra în această ţară în urmă cu cinci ani. Chiar dacă gigantul american nu îşi anunţă profitul divizat pe ţări, China reprezintă circa 6% din profitul operaţional al Coca-Cola, potrivit analiştilor de la Bernstein Research. În acelaşi timp, SUA reprezintă 41% din veniturile anuale ale companiei şi 19% din profitul operaţional.
Remarcile lui Kent vin la o lună după ce Coca-Cola a anunţat că îşi creşte investiţiile din China cu 4 mld. dolari în următorii trei ani, iar luni a mai anunţat că pregăteşte investiţii de 3 mld. dolari în Rusia pentru următorii cinci ani.
SURSA: CNBC