Bogdan Chirițoiu este sceptic că Blue Air, aflată în insolvență, va putea să își revină
„Mi-e greu să îmi imaginez că acea companie poate să mai revină. Deja și reputația lor…s-au anulat bilete, nu au plătit, nu au mers, unii și-au recuperat banii, unii nu și-au recuperat”, a afirmat acesta.
Planul de restructurare a fost trimis către Comisia Europeană.
,,România a anunțat-o că dă un ajutor Blue Air. Comisia a zis, bine. După care a zis că Blue Air nu are bani să plătească banii înapoi pe care i-a luat împrumut, trebuie să vină cu o restructurare. Atunci s-a trimis un plan de restructurare”, a precizat Chirițoiu.
Acesta subliniază că cei din Comisia Europeană nu sunt convinși de planul de restructurare pe motiv ,,că firma e în insolvență”.
,,Comisia spune că nu e convinsă de planul de restructurare. Normal că nu e convinsă pentru că firma e în insolvență. Asta e etapa lor procedurală, deschid și ei o investigație.
Finalul e că vor spune că Blue Air nu se poate restructura și statul ar trebui să își recupereze banii, statul nu o să își recupereze banii și va fi o firmă pe care am reușit să o ajutăm și regret că nu am reușit să o ținem în viață ”, a adăugat șeful Consiliului Concurenței.
Chirițoiu: Cota de piață Blue Air s-a dus spre Wizz Air
,,Dacă ne uităm pe piață, principalele trei companii care erau folosite de pasagerii români erau Blue Air, Wizz Air și Ryanair. Tarom era pe locul patru înainte de pandemie. Tarom trece și el printr-un program de restructurare, nu îi va crește numărul de pasageri.
În loc să avem trei companii pe care putea să le folosească românii, au rămas cu două. Cota de piață Blue Air s-a dus spre Wizz Air”, a încheiat Bogdan Chirițoiu.
Blue Air era, până în toamna anului 2022, cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi, cu un model de business Ultra – Low – Cost (ULC). Pe 6 septembrie, conturile liniei aeriene au fost blocate de Ministerul Mediului, în urma acumulării unor datorii.
Pe 7 septembrie, autoritățile au suspendat poprirea, dar operatorul aerian low-cost a anunţat că va relua zborurile abia din 10 octombrie, precizând că nu dispunea de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale.
Ulterior, Blue Air a informat că nu va relua zborurile nici din 10 octombrie, spunând că se află în discuţii cu potenţialii investitori, creditori şi Guvernul României pentru a-şi restructura profilul de capital. În noiembrie, compania a fost practic naționalizată.
După toate aceste etape compania a intrat oficial în insolvență, după ce tribunalul i-a admis cererea. Printre creditorii companiei se numără ROMATSA, aeroportul din Cluj-Napoca, AirClaim, dar și numeroase persoane fizice.