Continental AG, prezent şi pe piaţa din România, este al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope.
"Din cauza valorii adăugate scăzute, locurile de muncă din sectorul producţiei vor fi pierdute. Este prea curând să spunem dacă numărul locurilor de muncă pierdute va fi mai mare sau mai mic decât numărul noilor poziţii create", a explicat Elmar Degenhart.
Acesta a adăugat: "Există suficient timp pentru a concepe procesul, astfel încât impactul să fie atenuat şi să fie evitate suferinţe majore".
Aproximativ 30.000 din cele 218.000 de locuri de muncă de la Continental sunt dependente de motoarele cu combustie internă, se arată în Welt am Sonntag.
Luna trecută, Continental a anunţat majorarea cheltuielilor cu componentele pentru vehiculele electrice în următorii ani dar se aşteaptă să evite un impact major asupra câştigurilor sale prin vânzări suplimentare din noile proiecte de cercetare-dezvoltare (R&D).
În 2016, Continental se aşteaptă la venituri de 41 miliarde de euro, iar performanţele diviziei auto ar urma să se îmbunătăţească gradual.
Pe piaţa din România, Continental are aproximativ 5.000 de angajaţi la uzinele din Timişoara, Sibiu şi Braşov.
SURSA: Agerpres