Şeful Daimler vrea „egalitate” cu BMW

Daimler doreşte extinderea planurilor de cooperare "ca parteneri egali" cu BMW de la acordul actual de achiziţie comună a componentelor auto, a declarat, într-un interviu, directorul general executiv al Daimler, Dieter Zetsche, informează Mediafax."În general, văd doar câteva zone unde cooperarea este în principiu exclusă. E clar că suntem două companii independente, al căror succes pe piaţă depinde de puterea mărcilor noastre, deci integritatea brandurilor este imperativă. Aces

Daimler doreşte extinderea planurilor de cooperare „ca parteneri egali” cu BMW de la acordul actual de achiziţie comună a componentelor auto, a declarat, într-un interviu, directorul general executiv al Daimler, Dieter Zetsche, informează Mediafax.

„În general, văd doar câteva zone unde cooperarea este în principiu exclusă. E clar că suntem două companii independente, al căror succes pe piaţă depinde de puterea mărcilor noastre, deci integritatea brandurilor este imperativă. Acest lucru trebuie conştientizat în orice moment, dar nu este o chestiune care să împierdice cooperarea extinsă”, a afirmat Zetsche.

Oficialul a arătat că Daimler trebuie să se asigure că identitatea şi caracteristicile unice ale brandului de lux Mercedes sunt menţinute, însă nu a precizat care domenii ar fi excluse într-un eventual acord de cooperare între cei doi giganţi germani ai industriei auto , care concurează direct pe piaţa automobilelor premium.

Spre deosebire de rivalii de la Audi (Germania) şi Volvo (Suedia), BMW şi Mercedes au în comun specializarea în automobile cu tracţiune pe spate, iar, în acelaşi timp, performanţele şi designul celor două mărci se adresează către categorii diferite de clientelă.

„Chestiunile pe care le discutăm cu BMW trebuie examinate atent de la început, pentru a evita greşeli pe parcursul parteneriatului. De aceea, orice rezultate trebuie să fie extrem de riguroase”, a spus Zetsche.

BMW şi Daimler colaborează în prezent pentru dezvoltarea tehnologiei hybrid, după succesul neaşteptat obţinut de grupul japonez Toyota cu modelul Prius.

Totodată, cei doi giganţi germani cumpără în comun circa 100 de componente care nu compromit identitatea celor două mărci.

SURSA:
Mediafax