Flewitt va părăsi poziția deținută pentru a „urma alt drum în cariera sa”, menționează Ford într-un comunicat. Conform ANE, englezul a plecat deja din biroul său ocupat în cartierul general al Ford Europe din Koln. Această decizie vine pe fondul agravării situației financiare a diviziei europene care, în primul trimestru al anului, a raportat pierderi de 149 milioane USD.
Ford încearcă să își echilibreze bilanțul financiar prin reducerea producției la mai multe uzine de pe Bătrânul Continent. Cu doar câteva zile în urmă, directorul diviziei europene a grupului auto american Ford a declarat, conform Bloomberg, că mărimea capacităţilor de producţie din Europa va fi determinată de cât de mult vor rămâne îngenuncheate pieţele, iar vânzările vor rămâne la un nivel scăzut. Stephen Odell a subliniat că, deşi Ford are nevoie de capacităţi disponibile pentru a putea profita de orice revenire, constructorul american are experienţa ajustării producţiei până la un nivel adecvat şi ar putea evalua viitorul unor uzine, dacă va fi necesar.
În 2011 vânzările totale de autovehicule în 30 de state din Europa s-au cifrat la 13,6 milioane unităţi, mai puţin decât cifra de 19 milioane unităţi înregistrată în 2007 (înaintea crizei) şi sub cifra de 17 milioane de unităţi pe care Stephen Odell o consideră a fi una normală. Stephen Odell a amenționat că situaţia nu va reveni la normalitate în următorii patru-cinci ani, însă Ford se bazează pe noi modele pentru a stimula vânzările.
„Este sarcina mea este să fim profitabili indiferent la cel nivel este piaţa”, a declarat Stephen Odell într-un interviu acordat Bloomberg. „Am redus numărul angajaţilor temporari şi programul de lucru şi vom continua să facem aceste lucruri. În termeni de capacitate vom vedea. În trecut am fost destul de pro-activi, însă va trebui să abordăm un punct de vedere pe termen lung referitor la cât timp va face faţă industria unui nivel de vânzări de 14 milioane unităţi”, a adăugat Odell.
Constructorul auto american se aşteaptă ca în acest an piaţa auto din Europa să se contracte până la aproximativ 14 milioane de unităţi, din care Stephen Odell se aşteaptă ca Ford să controleze o cotă de piaţă relativ stabilă de 8,3%. Chiar şi aşa, operaţiunile Ford din Europa au fost profitabile în şase din ultimii opt ani, iar decizii cu privire la reduceri de capacitate sau reevaluarea unor uzine ‘nu sunt preconizate pe termen scurt’, susţine Stephen Odell.
Citește și: Cum să meargă treaba la Craiova? Ford oprește temporar lucrul și în Germania Ford a demarat oficial producția de motoare la Craiova. O investiție de 180 mil.