Didier Leroy, vicepreședinte executiv al grupului Toyota și director al diviziei europene a primit pentru activitatea sa de anul trecut 6,2 milioane de dolari (696 milioane de yeni). Suma totală este compusă din salariu (1,5 mil. USD) și bonusuri (4,7 mil. USD). În același timp, președintele companiei nipone, Akio Toyoda a primit doar 3,1 milioane de dolari.
Interesant este că salariile și bonusurile de la cel mai mare producător auto mondial, Toyota sent mult mai mici decțt cele încasate, de exemplu, de Carlos Ghosn. Acesta a primit ca bonificaţie din partea Nissan 9,58 milioane de dolari. În plus, acelaşi oficial, care este şi şeful grupului Renault, deţinătorul Automobile Dacia, va încasa de la compania franceză alte 8,2 milioane de dolari (7,25 ml. euro). Asta în ciuda opoziţiei statului francez care deţine peste 18% dintre acţiunile grupului. Prin urmare, în total, Carlos Ghosn, şeful Renault-Nissan va primi pentru efortul său de anul trecut circa 17,8 milioane de dolari.
Un alt mare grup auto, General Motors a anunţat prin raportul financiar anual că îşi va plăti şefa, Mary Barra, cu nu mai puţin de 28,6 milioane de dolari, în timp ce Ford Motor Co. îi oferă lui Mark Fields 18,6 milioane de dolari americani. Și acestea sunt doar câteva exemple care ar putea continua cu nume ca Sergio Marchionne, Dieter Zetsche sau Akio Toyoda, toţi cu salarii care ar putea face de râs profitul unei companii medii din România.