Şeful EFT a denunţat companiile de transport care operează în Europa Occidentală, angajează personal din Estul Europei şi sunt înregistrate în Cipru pentru a beneficia de reducerile de taxe şi de sistemul de asigurări sociale.

Un alt motiv de îngrijorare pentru ETF îl reprezintă transportul rutier şi maritim precum şi companiile înregistrate în Cipru dar care nu-şi desfăşoară activităţile în acestă ţară, a declarat Chagas. Acesta a explicat că există companii care se înregistrează în Cipru pentru a încerca să se sustragă obligaţiilor lor din alte state.

Studiul realizat de EFT în Europa a arătat că un număr de camioane înmatriculate în Cipru sunt conduse de şoferi din România şi Bulgaria, care lucrează în Germania, Olanda, Franţa, Belgia, dar nici camioanele şi nici şoferii nu au fost vreodată în Cipru. EFT vrea să afle mai multe date despre aceste practici deoarece se pare că situaţia nu este cunoscută în Cipru iar EFT vrea să fie adoptate măsuri.

Chagas a arătat că în memorandumul trimis de EFT Ministerului există exemplul unor şoferi români care au declarat pentru EFT că au fost recrutaţi printr-o agenţie de plasare a forţei de muncă din România, în numele unei companii de transport cu sediul în Cipru unde reglementările fiscale şi contribuţiile la asigurări sociale sunt mult mai avantajoase pentru angajatori.

De asemenea Eduardo Chagas a apreciat că transportul rutier se redresează lent în urma crizei financiare.
Sursa: Agerpres