Stephen Odell a declarat ,pentru prima dată public, că producţia de vehicule şi motoare a uzinei de la Craiova va începe în 2012.
Oficialul Ford şi-a început discursul de prezentare a noilor modele şi concept ale companiei care sunt expuse la Frankfurt Motor Show 2011 cu un anunţ important pentru români: “Între acest moment şi 2014 vom prezenta cel puţin 25 de noi vehicule şi face-lifturi, inclusiv monovolumul B-Max care va intra în producţie anul viitor la Craiova, în România. Ca rezultat, ne aşteptăm să avem cea mai tânără gamă de vehicule din Europa în următorii ani. Până în 2013 vom avea cinci vehicule electrice, hibride sau plug-in hybrid. Desigur, la fel de importante sunt noile noastre motoare convenţionale precum viitorul propulsor EcoBoost de 1 litru, cu trei cilindri. O să vedeţi micile motoare Ford în întrega lume, dar totul începe aici, la Frankfurt. Sunt fericit să vă anunţ că motorul EcoBoost de 1 litru va debuta pe piaţă, anul viitor, pe Ford Focus. Clienţii vor putea alege între două variante ale acestui motor supraalimentat cu trei cilintri. Una de 100 CP şi una de 120 CP. Vă puteţi aştepta la un consum foarte mic de combustibil şi emisii reduse de CO2 de la acest motor. Mai puţin de 120 g CO2 pe km“.
Prin urmare, conform CEO-ului Ford Europa anul viitor vom putea vedea, în sfârşit, varianta de serie a monovolumului B-Max, eveniment aşteptat încă de anul acesta. De asemenea, motoarele de 1 litru produse şi la Craiova vor echipa atât modelul B-Max cât şi Ford Focus şi, desigur, Fiesta.
Întrebat de Capital ce efecte asupra investiţiei din omânia are stoparea ajutorului de stat oferit de Guvernul de la Bucureşti, Stephen Odell a ocolit elegant un răspuns direct răspunzând doar că “suntem foarte aproape de a începe producţia lui B-Max la Craiova şi, în viitor, vom anunţa şi ce vom mai produce, mai târziu, acolo. Nu vă pot dezvălui acum planurile mele chiar dacă vă doriţi asta. Aş vrea să ne vedem la Craiova. Aţi vedea că suntem pe calea cea bună. Vom investi peste 600 de milioane de dolari acolo, Uzina este complet diferită de cea pe care am cumpărat-o. Este aproape gata. Va fi cu siguranţă gata să construiască viitorul B-Max. Este o uzină fantastică şi modernă. Vom face ceea ce trebuie pentru România şi ceea ce trebuie pentru Ford. Cândva, în cursul anului viitor, o să puteţi vedea şi versiunea de serie a lui B-Max“.