„Ştim că multe lucrări de infrastructură sunt în pregătire. Nu credem că anul viitor va fi unul mare, ci similar cu anul acesta, dar va fi anul în care se vor decide marile proiecte de infrastructură“, a declarat şeful Holcim România.
Cât despre dezbaterile din ultima perioadă privind realizarea unor drumuri expres şi eventualitatea transformării lor în autostrăzi pe viitor, Pétry spune că sunt cazuri în Franţa în care un drum de patru benzi se extinde la şase benzi şi că se poate opta pentru o astfel de variantă pentru un mai bun control al costurilor.
Dacă în 2013, circa 40% din rulajul de 202 mil. euro raportat de Holcim România a fost generat de lucrările de infrastructură, pentru anul în curs Pétry estimează o scădere la sub 40% a acestui segment. Oficialul companiei spune că lipsa proiectelor de infrastructură a fost completată de lucrările civile, printre cele mai mari proiecte pentru care Holcim livrează materiale fiind Mega Mall, centrul comercial dezvoltat de New Europe Property Investments (NEPI) în Pantelimon, şi turnul de birouri Bucharest One, dezvoltat de compania omului de afaceri Ioannis Papalekas lângă pasajul Pipera.
Pentru anul acesta François Pétry estimează o cifră de afaceri egală sau puţin peste cea din 2013 şi revenirea pe profit, după doi ani de pierderi. Anul trecut, Holcim România a înregistrat pierderi de 1,4 mil. euro, în scădere de la 8,5 mil. euro în 2012.
Holcim România a investit în acest an 15 mil. euro în fabricile de la Aleşd şi Câmpulung, iar pentru anul viitor are bugetată o sumă similară pentru îmbunătăţirea eficienţei de producţie.
Fuziune în linie dreaptă
În ceea ce priveşte procesul de fuziune dintre Lafarge şi Holcim, Pétry spune că au început discuţiile cu potenţialii cumpărători care sunt interesaţi fie de preluarea întregului portofoliu de active scoase la vânzare, fie de activele concentrate într-o anumită regiune.
„Unele ţări ar putea finaliza fuziunea mai repede decât altele, dar toate ţările trebuie să încheie procesul până în iunie 2015“, adaugă directorul Holcim România.
În România, cele două companii au decis să vândă toate activele deţinute de Lafarge. Producătorul francez are două fabrici de ciment la Medgidia şi Hoghiz şi o staţie de măcinare la Târgu Jiu, care acoperă o cotă de circa 33% din piaţă. Cele patru fabrici pe care Holcim şi Lafarge le deţin în România au o capacitate anuală de producţie de circa 7,2 mil. tone, echivalentul a circa 66% din piaţă. Vânzarea activelor Lafarge ar coborî cota la circa 33%, nivelul la care fuziunea ar putea avea undă verde din partea autorităţilor concurenţiale locale. În urma acestei vânzări, noul grup LafargeHolcim va rămâne cu fabricile Holcim de la Aleşd şi Câmpulung.