Şeful Holcim: «Supraîncărcarea camioanelor este o practică care trebuie interzisă»

Sofiane Benmaghnia, directorul executiv al Holcim România, cere interzicerea supraîncărcării camioanelor, pentru a se reduce degradarea drumurilor şi, în acelaşi timp, consideră necesară facilitarea accesului românilor la achiziția unei locuințe pentru a susține domeniul construcțiilor rezidențiale.

Revista Capital a vorbit cu peste 30 de reprezentanţi ai mediului de afaceri despre noul Guvern, despre măsurile economice adoptate sau anunţate şi despre modul în care o să performeze afacerile în care sunt implicaţi. Citiţi răspunsurile lor într-o serie de interviuri individuale pe capital.ro.

Capital: Care credeţi că va fi impactul creşterii salariului minim şi cum va afecta businessul pe care îl conduceţi?

Sofiane Benmaghnia: În cadrul Holcim România nivelurile remunerațiilor depășesc salariul minim, prin urmare această ajustare nu are un impact direct. Scopul nostru este acela de a obține un nivel ridicat al performanței, ceea ce necesită angajați motivați și cu o calificare superioară. De aceea continuăm să investim în atualizarea practicilor din companie, fie că este cazul zonei de beneficii și remunerații, dezvoltare profesională sau îmbunătățirea mediului de lucru. Spre exemplu, am introdus recent un pachet flexibil de beneficii, care oferă acces la o gamă largă de beneficii, într-un mod personalizat.

Ambiția pieței locale a muncii de a progresa de la activități intensive de muncă și de la locuri de muncă cu valoare adăugată redusă la arii cu valoare adăugată în diferite domenii este una legitimă având în vedere faptul că aptitudinile și competențele  românilor sunt recunoscute în întreaga lume. Este responsabilitatea Guvernului de a crea cadrul legislativ și de a dezvolta politici care să încurajeze atragerea și acumularea de capital de cunoștințe și competențe în România.

Capital: Ce aşteptări aveţi de la noul Guvern?

Sofiane Benmaghnia: Execuția Master Planului de Transport și predictibilitatea pe termen lung a cadrului legislativ și fiscal sunt două mari așteptări din partea noului Guvern.

Capital: Enumeraţi cinci priorităţi pe care le consideraţi necesare sectorului în care activaţi şi care ar trebui implementate în decursul acestui an?

Sofiane Benmaghnia:

  1. Indiferent de industria în care activăm, ceea ce contează pentru mediul privat este cadrul în care ne desfășurăm activitatea, precum stabilitatea de ordin legislativ și fiscal.
  2. Execuția Master Planului de Transport este o prioritate strategică cheie ce va genera în următorii ani nu doar oportunități de afaceri și creștere a industriei construcțiilor și a serviciilor, ci va crește și atractivitatea țării pentru investitori. Premisa necesară pentru aceasta este stabilirea unei guvernanțe adecvate și alocarea de fonduri pentru a porni rapid unele dintre proiecte. Acest lucru va contribui în mod clar la accelerarea absorbției de fonduri europene.
  3. Punerea în aplicare a legislației referitoare la deșeuri. Taxele pentru gropile de gunoi au fost introduse începând cu 1 ianuarie 2017, iar astfel de taxe ar trebui să susțină dezvoltarea unor soluții durabile de tratare a deșeurilor, cum sunt co-procesarea, în scopul de a contribui în mod pozitiv din punct de vedere social, economic și ecologic pentru România.
  4. Drumuri românești mai sigure. Impunerea strictă a legilor în vigoare este absolut necesară pentru siguranța vieții. Supraîncărcarea camioanelor este o practică care trebuie interzisă și controlată pentru a reduce accidentele și a reduce degradarea drumurilor.
  5. Facilitarea accesului românilor la achiziția unei locuințe pentru a susține domeniul construcțiilor rezidențiale.

Capital: Cum estimaţi ca va evolua businessul pe care îl conduceţi în acest an?

Sofiane Benmaghnia: Suntem încrezători că domeniul rezidențial, industrial și construcția clădirilor de birouri (care împreună reprezintă 60% din business-ul nostru) vor continua să crească în 2017, cu un impact favorabil asupra industriei noastre. Cu toate aceastea, cu incertitudinea din jurul modului și a vitezei cu care va fi executat Master Planul de Transport, este încă prea devreme pentru a estima care va fi evoluția globală a sectorului în 2017.

Capital: Vi se pare ameninţată stabilitatea financiară a României prin aplicarea noului pachet de măsuri anunţat de Guvern?

Sofiane Benmaghnia: De la investitura Guvernului și de la elaborarea noilor măsuri fiscale a trecut foarte puțin timp, iar efectele acestor măsuri nu sunt încă complet cuantificabile. Bineînțeles, reducerea numărului de taxe, scutirea de plată a impozitului de profit pentru cercetare și dezvoltare și eliminarea impozitelor pentru tranzacțiile imobiliare sub un anumit prag valoric sunt măsuri de bun augur, dar este dificil de apreciat, în acest moment, impactul lor real pe termen mediu și lung.