Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, şi-a cerut marţi scuze clienţilor şi angajaţilor pentru haosul din domeniul călătoriilor, provocat de lipsa de forţă de muncă.
Lipsă de angajați în acest sector
Companiile aeriene şi operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest.
Pe plan global, operatorii aerieni au concediat o parte din angajaţi şi au redus alte costuri în timpul pandemiei, când cele mai multe zboruri erau oprite, iar când cererea a revenit s-au confruntat cu dificultăţi.
„Cu siguranţă am făcut greşeli în timp ce am salvat compania şi peste 100.000 de locuri de muncă în ultimii doi ani” se arată într-o scrisoare adresată de Spohr angajaţilor şi consultată de Reuters.
„Am mers prea departe cu reducerea costurilor în diverse departamente, sub presiunea pierderilor din pandemie, de peste zece miliarde de euro? Cu siguranţă, şi asta”, a adăugat directorul general al Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană.
Acesta a explicat că operatorul aerian face noi angajări, inclusiv mii de angajaţi în Europa, dar aceste eforturi îşi vor arăta roadele doar în iarnă.
Germania vrea să aducă muncitori străini
Luni, un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a anunţat că Germania vrea să aducă cât mai curând posibil lucrători străini, pentru a ajuta operatorii de aeroporturi confruntaţi cu un deficit masiv de angajaţi, în timpul sezonului de vară aglomerat.
Angajaţii temporari, care vor beneficia de cazare şi salariu standard, vor trebui să îndeplinească aceleaşi verificări de securitate şi fiabilitate ca restul angajaţilor, de exemplu cei care sunt responsabili de bagaje, pregătirea putând dura două săptămâni, a informat oficialul.
Conform datelor Asociaţiei aeroporturilor ADV, aproximativ unul din cinci locuri de muncă în domeniul verificărilor, securităţii şi manipulării aeronavei nu sunt ocupate.
În următoarele zile, operatorii de aeroporturi ar urma să anunţe numărul exact al angajaţilor de care au nevoie, dar şeful Asociaţiei ABL se aşteaptă ca în următoarele trei luni să fie aduşi 1.000 – 2.000 de angajaţi, cel mai probabil începând din august.