Jumătate dintre băncile importante care operează în Ungaria ar putea fi scoase la vânzare în următorii ani în cadrul unui proces de consolidare, iar OTP Bank, cea mai mare bancă din Ungaria, consideră că aceasta este o oportunitate pentru a face achiziţii pe piaţa locală, a declarat joi pentru Reuters directorul general de la OTP, Sándor Csányi.
‘În prezent avem opt mari bănci pe piaţă. Deşi aceste bănci nu vor pleca în masă, cu siguranţă peste câţiva ani nu vom mai avea tot opt bănci. Dacă ar trebui să fac o estimare aş spune că vom avea patru, poate cinci bănci’, a estimat Sándor Csányi.
Acesta nu a spus care bănci ar putea să iasă de pe piaţa ungară sau care sunt cele pe care le vizează, dar a precizat că OTP vrea să-şi crească cota pe piaţa creditelor pentru companii şi pe cea de private banking.
În ultimii ani băncile care operează în Ungaria s-au confruntat cu un mediu dificil din cauza unei taxe bancare impuse de Guvernul de la Budapesta pentru a ţine deficitul bugetar în limitele cerute de Uniunea Europeană. Pe lângă OTP, pe piaţa bancară din Ungaria mai operează băncile austriece Erste şi Raiffeisen, Intesa SanPaolo şi UniCredit (Italia), KBC (Belgia), Bayern LB şi General Electric (Germania).
Directorul general al OTP a mai spus că se aşteaptă ca mediul din Ungaria să rămână unul nefavorabil.
‘Fără îndoială că mă aştept ca marjele să se reducă în Ungaria atât pe segmentul gospodăriilor cât şi pe segmentul companiilor. De aceea mă aştept la o creştere a noastră în străinătate, în special în Rusia, Ucraina, România şi Bulgaria’, a spus Csányi.
Potrivit acestuia, peste doi-trei ani aproximativ 70-75% din profiturile OTP ar urma să vină de la diviziile din străinătate, faţă de 45% în prezent, iar peste 10 ani cifra ar urma să treacă de 90% în condiţiile în care OTP caută achiziţii şi pe pieţele din străinătate.
OTP Bank este cel mai mare grup bancar independent din Europa Centrală şi de Est. OTP Bank oferă servicii universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de aproape 1.500 de unităţi, prin intermediul reţelei de ATM-uri şi prin sistemul de canale electronice.
SURSA: Agerpres