Ghosn, care în paralel este şi directorul general de la Nissan Motor Co, susţine că în acest an piaţa auto din Europa a înregistrat o creştere de 6%, cea mai bună performanţă de după criza din 2007. 'Mă aştept ca în 2015 revenirea pieţei să continue', a spus Ghosn la un forum economic organizat la Shanghai. 'Nu mă aştept însă la o nouă creştere de şase procente. Cred că cererea va fi mai mică de şase procente, în linie cu ritmul de creştere al Produsului Intern Brut' a mai spus Ghosn, fără a oferi estimări cu privire la evoluţia vânzărilor grupului Renault

Mulţi constructori auto şi-au îndreptat atenţia spre China, cea mai mare piaţă auto din lume, după ce criza globală a condus la prăbuşirea vânzărilor de automobile pe pieţele din SUA şi Europa. În prezent piaţa auto din China dă şi ea semne de încetinire, însă Ghosn susţine că Renault şi Nissan sunt decişi să-şi majoreze capacităţile de producţie din China.

La finele anului trecut, Renault a semnat un acord cu compania chineză Dongfeng pentru a înfiinţa o societate mixtă care va demara producţia în 2016 cu o capacitate iniţială de 150.000 de vehicule pe an. Nissan are deja un parteneriat cu firma de stat Dongfeng, al doilea mare constructor auto chinez.

'Nu credem că încetinirea pieţei din China va fi una pe termen lung deoarece fundamentele arată în continuare spre o dezvoltare bună a industriei' a spus Ghosn.

În luna septembrie 2014 vânzările de autovehicule în China au crescut cu doar 2,5% în ritm anual, cel mai mic ritm de creştere înregistrat în acest an, până la 1,98 milioane vehicule. Anul trecut în China au fost vândute 21,98 milioane vehicule.

 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES